Πριν μερικές ημέρες αναφέρθηκα στο θέμα της επέκτασης του προαστιακού σιδηρόδρομου, ενός μέσου που βρίσκει μέρα με την ημέρα περισσότερους χρήστες, επειδή εξυπηρετεί μακρινές περιοχές, συνδεόμενο ταυτόχρονα με το μετρό. Οσοι διέρχονται την εθνική οδό (τρόπος του λέγειν) Κορίνθου – Πατρών και έχουν κοιτάξει στα δεξιά τους κοντά στη διακλάδωση με την Κορίνθου – Τριπόλεως (με προσοχή γιατί η κατάσταση του δρόμου δεν θέλει απροσεξίες), θα δει ότι οι λόφοι από τα γκρίζα χαλίκια αρχίζουν σιγά σιγά και κονταίνουν. Τα έργα της ολοκλήρωσης της επέκτασης του προαστιακού προς το Κιάτο προχωρούν με γοργό ρυθμό και όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης, κατά την επίσκεψή του στην περιοχή, ο σταθμός του Κιάτου θα λειτουργεί ως τον ερχόμενο Ιούνιο. Υστερα από αίτηση του Ξυλόκαστρου, ετέθη το ζήτημα επέκτασης του προαστιακού, μετά το Κιάτο. Αφού εξετάσθηκαν όλες οι παράμετροι, τεχνικές, οικονομικές αλλά και η σημασία του έργου για την περιοχή και τους κατοίκους, δόθηκε η σχετική εντολή να προχωρήσει έως εκεί, κάνοντας το Ξυλόκαστρο, στην ουσία, προάστιο των Αθηνών. Θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των μόνιμων, των ημιμόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής.
Θα διευκολύνει όσους θέλουν να κατοικούν στο Ξυλόκαστρο και να μετακινούνται καθημερινά προς την Αττική για την εργασία τους. Η επέκταση του προαστιακού θα δώσει τη δυνατότητα μιας πραγματικής εναλλακτικής πρότασης μετακίνησης, αντί με ΙΧ, για μεγάλες αλλά και μικρότερες αποστάσεις. Πιο οικονομικής, πιο άνετης, πιο ασφαλούς και φιλικότερης προς το περιβάλλον μετακίνησης, ανεξάρτητα από καιρικές ή κυκλοφοριακές συνθήκες. Επίσης θα βελτιώσει περαιτέρω τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής και θα ενισχύσει συνολικά την τοπική οικονομία. Η περιφερειακή ανάπτυξη πρέπει να αποτελέσει αυτοσκοπό της κυβέρνησης, αυτής και όποιας άλλης υπάρξει τα επόμενα χρόνια, αφού η Αθήνα έχει πλέον κορεστεί αφάνταστα. Ο προαστιακός θα συνδέει το Ξυλόκαστρο με την Αθήνα με συχνότητα δρομολογίων ανά 20 ή 30 λεπτά και με χρόνο ταξιδιού περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά. Κατά τη μετάβασή του στην περιοχή, ο υπουργός επιθεώρησε τα εργοτάξια κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού δικτύου στο σταθμό του Κιάτου και τη σήραγγα Μελισσίου.