Ο κλάδος του αυτοκινήτου εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Η ποικιλία των μοντέλων, οι δελεαστικές προσφορές, οι ελκυστικές χρηματοδοτήσεις και η τάση να θέλουμε να κυκλοφορούμε με κάτι καινούργιο, έχει ισορροπήσει την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων πάνω από τις 265.000 μονάδες τα τελευταία χρόνια. Νούμερο βέβαια ιδιαίτερα μεγάλο, αν αναλογιστούμε ότι τα παλαιά αυτοκίνητα που αποσύρονται από την κυκλοφορία είναι πολύ λίγα σε σχέση με τα καινούργια που εισέρχονται στην αγορά. Τα αποτελέσματα είναι δεδομένα, με τα διπλοπαρκαρίσματα, με το μποτιλιάρισμα και με τις γεμάτες πιλοτές. Πάντως, αυτά τα ζητήματα δεν πτοούν το φρόνημα του Ελληνα καταναλωτή, όπως και το γεγονός της γενικότερης ακρίβειας που επικρατεί. Αξίζει ωστόσο να τονίσουμε, ότι τα αυτοκίνητα είναι από τα ελάχιστα προϊόντα που δεν ανατιμήθηκαν στην μετά δραχμή εποχή, τουναντίον με τις προσφορές που γίνονται φθηναίνουν κιόλας αρκετά από τα μοντέλα. Ο Ιανουάριος παραδοσιακά παρουσιάζει μεγάλο νούμερο σε ταξινομήσεις, δηλαδή σε αυτοκίνητα που βγάζουν για πρώτη φορά πινακίδες κυκλοφορίας. Κι αυτό είναι λογικό επειδή πολλοί δεν θέλουν να κυκλοφορήσουν νέο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο, επιβαρυνόμενοι τα τέλη κυκλοφορίας μιάς ολόκληρης χρονιάς, έχοντας επιπλέον άδεια κυκλοφορίας προηγούμενου έτους, που παίζει ρόλο στη μεταπώληση. Ετσι, δίνουν απλά την παραγγελία και το παραλαμβάνουν αμέσως μετά τις γιορτές. Κάτι τέτοιο έκαναν 31.685 συμπολίτες μας, 1.892 παραπάνω πέρυσι τον Ιανουάριο, σε μια χρονιά που έκλεισε με σύνολο 267.706 οχημάτων. Αυτό είναι θετικό μήνυμα, εν όψει της συνέχειας και δεν αποκλείεται, αν δεν συμβεί κάτι απρόοπτο στη διάρκεια της χρονιάς, να πουληθούν περισσότερα αυτοκίνητα από το 2006. Ο Ιανουάριος όμως ήταν και ο μήνας των ρεκόρ. Η Toyota με τα 3.770 νέα ΙΧ κατάφερε να πετύχει ρεκόρ πωλήσεων μήνα, όλων των εποχών, ως επικεφαλής της αγοράς πέρυσι, πρόπερσι και παλιότερα. Ένα ασύλληπτο νούμερο που δημιουργεί βέβαια περισσότερες υποχρεώσεις για τη φίρμα, απέναντι στους καταναλωτές. Τα νέα RAV4 και Yaris που παρουσιάστηκαν πέρυσι τον Ιανουάριο, φαίνεται ότι αποδίδουν αποτελέσματα, ενώ πριν λίγες ημέρες μπήκε στην αγορά το νέο τετράθυρο Corolla και αναμένεται τον Μάρτιο το πεντάθυρο Auris στα μικρομεσαία. Ρεκόρ όμως για τις μάρκες τους, επίσης όλων των εποχών, σημείωσαν Suzuki και Daihatsu, που είχαν ισχυρά βέλη στη φαρέτρα τους. Η πρώτη με Grand Vitara και Swift, η δεύτερη με το ολοκαίνουργιο Terios και το Sirion κατ’ επέκταση. Μεγαλύτερο νούμερο από πέρυσι κατάφερε να φέρει και η Opel με 2.869 μονάδες, 2η στην σειρά κατάταξης, που έχει πλήρη γκάμα με το Astra coupe cabriolet και τις ισχυρές OPC. Τρίτη στην κατάταξη είναι η VW, που και αυτή πούλησε παραπάνω αυτοκίνητα σε μήνα από πέρυσι, με 2.584 μονάδες. Ακολουθεί η Hyundai, πάντα ψηλά αλλά με 2.091 αυτοκίνητα, λιγότερα όμως από άλλες χρονιές και στην 5η θέση είναι η Suzuki, με 6η τη Ford (1.744) που έκλεισε το 2006 με το τρίτο…μετάλλιο. Εβδομη είναι η Peugeot (1.618), όγδοη η Citroen (1.255), η οποία μπήκε δυνατά στις προσφορές με τον «Κώδικα τιμής», ένατη η Seat που θα έχει αιχμή του δόρατος το Leon, «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2007» στην Ελλάδα και τη δεκάδα συμπληρώνει η ανερχόμενη Kia, που υποδέχεται το μικρομεσαίο Cee’d στο τέλος του μήνα.