Στη Γενεύη δεν είδαμε μόνο νέα μοντέλα. Διαπιστώσαμε κιόλας τα βήματα προόδου που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στον τομέα των εναλλακτικών λύσεων κίνησης των οχημάτων. Παράλληλα, αρκετά στελέχη εταιρειών, προέβησαν σε δηλώσεις. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της General Motors, Ρικ Βάγκονερ, ενίσχυσε τη δέσμευση της GM υπέρ της ενεργειακής εναλλακτικότητας με την εισαγωγή ενός νέου, υψηλής τεχνολογίας κινητήρα πετρελαίου V6, για την Ευρώπη ενώ εξήγγειλε ένα δοκιμαστικό στόλο οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, επόμενης γενιάς. Η πολυδιάστατη στρατηγική της GM, περιλαμβάνει επίσης, ταχύτερη εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων και εντατικές προσπάθειες αντικατάστασης οχημάτων που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα. «Είναι ανάγκη να εξελίξουμε εναλλακτικά είδη κίνησης, βασισμένα σε άλλες πηγές ενέργειας, ώστε να ικανοποιήσουμε την αυξανόμενη ζήτηση του κόσμου για τα αυτοκίνητα και επαγγελματικά μας οχήματα», είπε χαρακτηριστικά ο Βάγκονερ. Παράλληλα, η GM θα συνεχίσει να βελτιώνει την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου. Ο νέος V6 diesel 2.9 lt - 250 hp της GM για την Ευρώπη, προσφέρει 40% αύξηση ισχύος, σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), συγκριτικά με τον σημερινό V6 diesel. Οσον αφορά στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, μεταξύ των οποίων αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, όπως το λειτουργικό Sequel Concept που έκανε ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στη Γενεύη, ο Βάγκονερ ανέφερε ότι: «Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις πραγματικές δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, θα κυκλοφορήσουμε ένα δοκιμαστικό στόλο 100 υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου Chevrolet Equinox στις ΗΠΑ, αργότερα μέσα στη χρονιά, όπως και έναν ακόμα αντίστοιχο δοκιμαστικό στόλο 10 οχημάτων στην Ευρώπη, στις αρχές της επόμενης χρονιάς». Επιπλέον, η GM μελετά μία εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το πρωτότυπο Chevrolet Volt concept που αντλεί ισχύ από το E-Flex, τη νέα οικογένεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων της GM που είναι ειδικά σχεδιασμένα για μελλοντικά μικρά και μεσαίου μεγέθους οχήματα. Η τεχνολογία E-Flex προσφέρει την ευελιξία χρήσης ηλεκτρισμού από διάφορες πηγές: μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, ένα μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με αιθανόλη ή βιοντίζελ, ή το ίδιο το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο, όπου ο ηλεκτρισμός μπορεί να παράγεται από φυσικό αέριο, ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρισμό κ.λ.π. Ο Βάγκονερ επισήμανε ακόμη, τις εντατικές προσπάθειες της GM για την αντικατάσταση των παραδοσιακών καυσίμων, βασισμένων σε ορυκτές πρώτες ύλες, με εναλλακτικά όπως η αιθανόλη E85 και το πεπιεσμένο φυσικό αέριο CNG. Η GM, ήδη προσφέρει το flex-fuel όχημα βιοαιθανόλης με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, το Saab 9-5 BioPower, ενώ σε επίπεδο φυσικού αερίου κυκλοφορούν τα Opel Agila, Corsa, Tigra, Astra, Meriva, Combo και Zafira. Καταλήγοντας, η GM επιβεβαίωσε την υποστήριξή της στους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με τη μείωση των εκπομπών CO2.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube