Είναι γνωστή η ελληνική τακτική. Να μετατοπίζονται αρμοδιότητες και κυρίως ευθύνες. Να γίνεται ένα θέμα μπαλάκι μεταξύ υπηρεσιών και φορέων. Με απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργου Σουφλιά, φαίνεται ότι όσον αφορά στη συντήρηση του οδικού δικτύου της χώρας, ίσως υπάρξει λύση, αφού μέχρι τώρα επικρατούσε σύγχυση και αναποτελεσματικότητα. Ο υπουργός ανέφερε δε, ότι ο σχετικός νόμος που εφαρμοζόταν ήταν του 1955! Τώρα, με βάσει ένα θεσμικό πλαίσιο του 2006, αποσαφηνίζονται πλήρως οι αρμοδιότητες για την συντήρηση οδών μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ, Περιφερειών και Αυτοδιοίκησης και εξειδικεύεται το περιεχόμενο της έννοιας «συντήρηση». Καθορίζονται με ακρίβεια και ονομαστικά όλες οι δημόσιες οδοί, η συντήρηση των οποίων ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ και αφορά περίπου 1000 χλμ. οδικού δικτύου, 320 χλμ. στον Νομό Αττικής και τα υπόλοιπα στα ολοκληρωμένα τμήματα των εθνικών αυτοκινητοδρόμων (Πατρών - Θεσσαλονίκης, Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, Κόρινθος - Τρίπολη κ.α.). Εντός 6 μηνών, οφείλουν οι Γενικοί Γραμματείς των Περιφερειών, να καθορίσουν κι αυτοί με ακρίβεια και ονομαστικά τις οδούς που ανήκουν στην αρμοδιότητα συντήρησης της κάθε Περιφέρειας και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Για τις υπόλοιπες δημόσιες οδούς, αρμόδιοι προς συντήρηση είναι οι δήμοι και οι κοινότητες, ο καθένας μέσα στα όρια της διοικητικής του περιφέρειας. Με το Νόμο, προβλέπεται επίσης η διαδικασία αποκατάστασης επικίνδυνων βλαβών στους δημόσιους δρόμους, εντός 10 ημερών, αν κριθεί ως επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια, ενώ ασκείται ουσιαστική εποπτεία για την εκτέλεση των έργων στο οδικό δίκτυο από τρίτους (οργανισμοί κοινής ωφέλειας κ.α.), που υποχρεούνται να τηρούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και να αποκαθιστούν πλήρως τις φθορές που δημιουργούν, το αργότερο εντός 10 ημερών. Στην έννοια της «συντήρησης» των οδών, περιλαμβάνεται κυρίως: η αποκατάσταση φθορών και βλαβών του οδοστρώματος, της σήμανσης και του ηλεκτροφωτισμού, η συντήρηση και ο καθαρισμός φυτευμένων νησίδων και πρανών, ο καθαρισμός των ανισόπεδων διαβάσεων και η συντήρηση των αντλιοστασίων τους, η συντήρηση των στηθαίων ασφάλειας και η προσαρμογή στην τελική επιφάνεια του οδοστρώματος των σχαρών των φρεατίων υδροσυλλογής και των καπακιών των φρεατίων των υποκειμένων δικτύων ομβρίων. Στην συντήρηση δεν περιλαμβάνονται τα πεζοδρόμια, τα οποία συντηρούνται από τους οικείους Ο.Τ.Α. Επίσης, για τον καθαρισμό και την συντήρηση του υπόλοιπου δικτύου, την ευθύνη έχουν οι τοπικοί φορείς, ενώ η Ε.Υ.Δ.ΑΠ. είναι υπεύθυνη για τον καθαρισμό και τη συντήρηση των αγωγών που βρίσκονται κάτω από τις οδούς αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ. Καταλήγοντας, μπορεί όλα αυτά να αναγγέλθηκαν, ελπίζω ωστόσο να ισχύσουν και στην πράξη σύντομα, γιατί με τη χθεσινή νεροποντή πλημμύρισαν τα πάντα.
ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube