Με την παρουσία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργου Σουφλιά πραγματοποιήθηκε χθες η πρώτη διαδρομή με συρμό του μετρό από το Αιγάλεω έως τον Κεραμεικό. Μετά την επιθεώρηση των δοκιμών που πραγματοποιούνται στην επέκταση αυτή, ο υπουργός ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του και αν όλα εξελιχθούν ομαλά η επέκταση προς Αιγάλεω θα παραδοθεί στο κοινό στις αρχές Μαϊου. Ετσι, η διαδρομή Αιγάλεω - Σύνταγμα θα διανύεται μόλις σε 7 λεπτά, ενώ πλέον τα δυτικά προάστια της Αθήνας συνδέονται απευθείας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η λειτουργία των 3 νέων σταθμών του μετρό αλλάζει δραστικά την εικόνα σε υποβαθμισμένες περιοχές της πρωτεύουσας, ενώ η ανάδειξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς Αιγάλεω και Ελαιώνα θα αποτελέσει αδιαμφισβήτητο πόλο έλξης για χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό, αν και καθυστέρησε από δυσεπίλυτα αρχαιολογικά, τεχνικά, συμβατικά και οικονομικά ζητήματα, προχώρησε τα τελευταία δύο χρόνια με γοργούς ρυθμούς, επισπεύδοντας την παράδοση του έργου, χωρίς να γίνει καμία υπέρβαση προϋπολογισμού. Οι σταθμοί της γραμμής 3 είναι: Βοτανικός, Ελαιώνας και Αιγάλεω, και θα εξυπηρετούν 80.000 χιλιάδων επιβάτες ημερησίως. Επίσης, έχει δημιουργηθεί σταθμός μετεπιβίβασης και υπόγειος χώρος στάθμευσης 450 θέσεων Ι.Χ. επί της πλατείας Εσταυρωμένου (Αιγάλω) και 500 θέσεων Ι.Χ., δίπλα στον σταθμό Ελαιώνας.
Ο σταθμός Βοτανικός, είναι ο πρώτος στη σειρά και χωροθετείται πίσω από το Γκάζι, στο πάρκο που περιβάλλεται από τις οδούς Τριπτολέμου, Περσεφόνης, Δεκελέων και Βουτάδων. Κατασκευάζεται σε βάθος 21 μέτρων, με δύο εισόδους - εξόδους. Ο σταθμός Ελαιώνας βρίσκεται σε βάθος 26 μέτρων υπογείως της Ιεράς Οδού, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Εμ. Παππά. Μια κυλινδρική γυάλινη οροφή στο επίπεδο του εδάφους, θα προσφέρει φυσικό φωτισμό σε όλο το πρώτο επίπεδο του σταθμού, ενώ στην επιφάνεια θα αναδειχθούν τα σημαντικότερα ευρήματα της αρχαιολογικής ανασκαφής. Ο σταθμός Αιγάλεω, τερματικός της γραμμής 3 από το Μοναστηράκι, είναι υπόγειος, με κεντρική αποβάθρα και κατασκευάζεται σε βάθος περίπου 20μ κάτω από την Ιερά Οδό, στο ύψος της πλατείας Εσταυρωμένου. Εχει δύο εισόδους και φυσικό φωτισμό στο πρώτο επίπεδο. Και σε αυτό το σταθμό, στο επίπεδο της πλατείας, η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού θα αναδείξει τα αρχαιολογικά ευρήματα της αρχαίας Ιεράς Οδού, τα οποία είναι άκρως σημαντικά, όπως: τμήματα της αρχαίας Ιεράς οδού στο πλήρες πλάτος του οδοστρώματός της, ιδιαίτερα των κλασσικών χρόνων (5ος αιώνας), τμήματα συνοικιακών Νεκροταφείων, συγκροτήματα κατοικιών και εργαστηρίων από τα Αρχαϊκά έως και τα Βυζαντινά χρόνια, τμήματα αρχαίων τοίχων με ιδιαίτερα καλή τοιχοδομία που πιθανότατα ανήκουν σε αρχαίους ναούς, αρχαίους αποθέτες με ευρήματα όλων των εποχών (Μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες, κεφαλές αγαλμάτων και πολλά χάλκινα νομίσματα) και βάθρα θεμελίωσης αρχαίας γέφυρας του Κηφισού στο ανατολικό φρέαρ του σταθμού Ελαιώνα.