Επικαιρότητα

«Βέτο» Κουρουμπλή στην απόσυρση των υπέργηρων ρυμουλκών για τα δεξαμενόπλοια

Με παρέμβασή του ζήτησε και πέτυχε να δοθεί παράταση για έναν χρόνο στα ρυμουλκά άνω των 20 ετών που μεταφέρουν στο Σαρωνικό δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων

Μετά το ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη και την πρόκληση της πετρελαιοκηλίδας που μετέτρεψε σε «μαύρη θάλασσα» τον Σαρωνικό η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους υποστηρίζει ότι έχει ως προτεραιότητα την προστασία του περιβάλλοντος και τη λήψη μέτρων προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια τέτοια ατυχήματα.


Μια ενέργεια, όμως, του Παναγιώτη Κουρουμπλή που φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr δείχνει ότι για άλλη μια φορά οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε».

Συγκεκριμένα ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε και πέτυχε να μην αλλάξουν μέχρι τον Ιούνιο του 2018 οι προϋποθέσεις για τα ρυμουλκά που κινούν μεγάλα δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων παρά τις περί του αντιθέτου εισηγήσεις των ειδικών.

Η ιστορία ξεκινά τον Ιούνιο όταν τα Ελληνικά Πετρέλαια εξέδωσαν έναν νέο κανονισμό για τα ρυμουλκά που θεωρούνται το «α και το ω» της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο Σαρωνικό των δεξαμενόπλοιων που μεταφέροντας δεκάδες χιλιάδες τόνους καυσίμων δυνητικά θα μπορούσαν να προκαλέσουν πολλαπλάσιο πρόβλημα από αυτό που προκάλεσε το Αγία Ζώνη ΙΙ.

Στον κανονισμό αυτό τα ΕΛΠΕ περιγράφουν πώς από τον Αύγουστο τα ρυμουλκά αυτά αφενός θα πρέπει να είναι «ηλικίας» μέχρι 20 ετών και αφετέρου θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με δύο μηχανές.

http://www.protothema.gr/files/1/2017/09/19/gg/1.jpg

http://www.protothema.gr/files/1/2017/09/19/gg/2.jpg

Μέχρι σήμερα η πλειοψηφία των ρυμουλκών που είναι επιφορτισμένα με αυτή την εργασία πλέουν στις θάλασσες για περισσότερα από 20 χρόνια και έχουν μόνο μια μηχανή. Έτσι σε περίπτωση μηχανικού προβλήματος το δεξαμενόπλοιο που μεταφέρουν θα βρεθεί ακυβέρνητο με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την πρόκληση ατυχήματος.

Σημειώνεται, δε, ότι οι προϋποθέσεις που ζήτησαν τα ΕΛΠΕ για την Αθήνα ισχύουν από το 2012 στον αντίστοιχο κανονισμό για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο ο Παναγιώτης Κουρουμπλής στην απάντησή του με ημερομηνία 26 Ιουλίου απορρίπτει την εισήγηση των ΕΛΠΕ και ζητά την πάραταση εφαρμογής των νέων προδιαγραφών από τις 30 Ιουνίου 2018, έναν χρόνο, δηλαδή, μετά. Στην απάντησή του ο υπουργός Ναυτιλίας επικαλείται την αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων, στρεβλώσεων στην αγορά και διασφάλισης των εργαζομένων. Αντιπροτείνει, δε, η ηλικία των ρυμουλκών να τοποθετηθεί στα 25 έτη.

http://www.protothema.gr/files/1/2017/09/19/gg/k1.jpg

http://www.protothema.gr/files/1/2017/09/19/gg/k2.jpg

Η εισήγηση Κουρουμπλή σε κάθε περίπτωση δημιουργεί ερωτήματα για τη σκοπιμότητά της δεδομένου ότι δεν παρουσιάζονται κάποια συγκεκριμένα στοιχεία για την απόρριψη του κανονισμού των ΕΛΠΕ και τη μετάθεση της προθεσμίας εφαρμογής του κατά ένα έτος.

Τελικά τα ΕΛΠΕ, δύο ημέρες μετά, στις 28 Ιουλίου, «υπάκουσαν» στα αιτήματα Κουρουμπλή και δέχθηκαν οι νέες προδιαγραφές να ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου, όπως επιθυμούσε ο υπουργός Ναυτιλίας.



Πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x