Σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ, ένας 48χρονος Ναυτεργάτης (θαλαμηπόλος) που υπηρετούσε στο Ε/Γ-Ο/Γ "ΚΥΔΩΝ ΠΑΛΑΣ" που εκτελεί την γραμμή Πειραιάς - Χανιά παρουσίασε τα συμπτώματα το διάστημα που ήταν στο καράβι (πυρετός) και ο ίδιος ζήτησε άδεια και την απόλυσή του από το πλοίο.

Η απόλυσή του από το πλοίο έγινε την περασμένη Πέμπτη 2/4/2020.

Στο σπίτι του τα συμπτώματα εξακολουθούσαν με αποτέλεσμα να μεταβεί για ιατρικές εξετάσεις στο νοσοκομείο του Ρεθύμνου στο οποίο εξετάστηκε και η διάγνωση επιβεβαίωσε ότι είναι φορέας του κορωνοϊού.

Με αφορμή το νέο αυτό κρούσμα θέλουμε να επισημάνουμε αυτό που τονίσαμε και στην πρόσφατη συνάντησή μας με τον Υπουργό Ε.Ν.: Επιβάλλεται η χρήση των προληπτικών μέτρων (γάντια - μάσκες), ιδιαίτερα του προσωπικού που συνδέεται με την εξυπηρέτηση των επιβατών πρέπει να καταστεί απολύτως υποχρεωτική.

Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι θα βγάλει σχετική εγκύκλιο σε συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ χωρίς ωστόσο έως σήμερα να έχει πράξει το παραμικρό....

Ο ίδιος όμως - και ορθά κάνει - δέχεται, σε όποιες συναντήσεις πραγματοποιεί, τους συνομιλητές του με γάντια - μάσκα και με πλήθος αντισηπτικών στο γραφείο του....

Η εξάπλωση του ιού συνιστά ένα σοβαρότατο κίνδυνο και οι Ναυτεργάτες των επιβατηγών πλοίων αποτελούν ομάδα αυξημένου κινδύνου και η προστασία της υγείας τους πρέπει να αποτελεί κορυφαίο ζήτημα στον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του.

Το ίδιο αφορά και τις ναυτιλιακές εταιρίες για τις οποίες θεωρούμε ότι έως και σήμερα δεν έχουν πάρει όλα τα ενδεδειγμένα και κατάλληλα μέτρα στην κατεύθυνση αυτή.

Απαιτούμε άμεσα στο πλοίο να διενεργηθεί ιατρικός έλεγχος (τέστ), να πραγματοποιηθεί γενικευμένη απολύμανση σε όλους τους χώρους, να διατεθούν και να χρησιμοποιούνται υποχρεωτικά μάσκες - γάντια, να ενταθούν οι έλεγχοι στην εφαρμογή των μέτρων πρόληψης σε όλα τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία με την παρουσία και συμμετοχή εκπροσώπων Ναυτεργατικών σωματείων.

Η ΠΕΝΕΝ θα εντείνει τις προσπάθειες και παρεμβάσεις της ώστε να προστατευθεί ουσιαστικά και αποτελεσματικά η υγεία των Ναυτεργατών και να αντιμετωπισθεί η αδράνεια και η ολιγωρία των αρμόδιων αρχών και των Ναυτιλιακών εταιριών.

Πηγή: Skai.gr