sport-fm.gr ΘΕΜΑ

Νάπολι: Ένα... τρένο χωρίς φρένα που «λυτρώθηκε» από τη φυγή των ηγετών του

Η νίκη της Νάπολι μέσα στο Άμστερνταμ επί του Άγιαξ με 6-1 επιβεβαιώνει ότι η φυγή των Ινσίνιε και Μέρτενς την έκανε ΟΜΑΔΑ, που συσπειρώθηκε και μοιάζει με... τρένο χωρίς φρένα.

Σχεδόν κάθε χρόνο την ίδια εποχή, πολλοί είναι αυτοί που μιλούν για τη Νάπολι και διερωτώνται αν μπορεί να κάνει το βήμα παραπάνω.

Ωστόσο τη φετινή σεζόν οι «παρτενοπέι» δείχνουν ένα πρόσωπο τελείως διαφορετικό το οποίο οφείλεται κυρίως στη συσπείρωση που έφεραν οι αποχωρήσεις των δύο ηγετών των προηγούμενων χρόνων. Του Ντρις Μέρτενς και του Λορέντζο Ινσίνιε.

Δημιουργεί και σκοράρει περισσότερο σε σχέση με πέρυσι


Η διαφορά της Νάπολι με την περσινή σεζόν είναι αρκετά μεγάλη, τόσο στο ρόστερ όσο και στην ψυχολογία.

Αυτό αποδεικνύεται και από το ποσοστό των xGoals των Ναπολιτάνων τη φετινή σεζόν που ήδη ανέρχεται στο 14,9 στα 13 πρώτα επίσημα ματς, τη στιγμή που σε αντίστοιχο αριθμό αγώνων την περσινή σεζόν η αντιστοιχία ανερχόταν στο 11,3.

Στα 13 πρώτα ματς της περσινής σεζόν η Νάπολι είχε πετύχει 26 τέρματα και είχε δεχθεί 8. Στη φετινή εκκίνηση, το σκηνικό φαίνεται να αλλάζει καθώς το ενεργητικό μετρά 10 γκολ περισσότερα (36) ενώ η άμυνα κινείται στα ίδια ακριβώς επίπεδα.

Βασική διαφορά οι ευρωπαϊκές διοργανώσεις καθώς η Νάπολι φέτος αγωνίζεται στο Champions League ενώ πέρυσι... περιπλανήθηκε στο Europa League.

Όσον αφορά τον πλουραλισμό στους σκόρερ;

Δέκα διαφορετικοί ποδοσφαιριστές πέτυχαν τα 26 γκολ της Νάπολι στα 13 πρώτα παιχνίδια της περασμένης σεζόν, τη στιγμή που φέτος ο πλουραλισμός της ομάδας αποτυπώνεται σε 15 διαφορετικούς σκόρερ.

Οι σημαντικές αποχωρήσεις


Η έναρξη της σεζόν 2022/23 αποτελούσε ένα τεράστιο ερωτηματικό για τη Νάπολι εξαιτίας της αποχώρησης των Μέρτενς και Ινσίνιε. Οι δύο βραχύσωμοι μεσοεπιθετικοί, έχουν αγωνιστεί με τη φανέλα του συλλόγου σε 831 παιχνίδια συνολικά, πετυχαίνοντας 270 τέρματα και μοιράζοντας 185 ασίστ, γεγονός που αποδεικνύει την καθοριστική τους συμβολή.

Νάπολι: Το «τρένο» χωρίς φρένα

Επιπλέον, οι Ναπολιτάνοι έχασαν το περασμένο καλοκαίρι και τον Καλιντού Κουλιμπαλί που πήγε στην Τσέλσι και αποτελούσε το βασικό πυλώνα στα μετόπισθεν.

Εξίσου σημαντική ήταν και αποχώρηση του Φαμπιάν Ρουίθ για την Παρί, καθώς ο Ισπανός, ήταν το... κομπιούτερ της ομάδας στο κέντρο.

Οι κομβικές αφίξεις


Μπορεί τα «αντίο» των προαναφερθέντων παικτών να χαρακτηρίζονται ως σημαντικά, όμως αυτοί που αποκτήθηκαν φέτος από τους «παρτενοπέι» έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην αναβάθμιση του ρόστερ.

Ενδεικτικά, στις θέσεις που «καίνε» αποκτήθηκαν ο Τζάκομο Ρασπαντόρι και ο Τζιοβάνι Σιμεόνε για την επίθεση, ο Κιμ Μιν Τζάε για το κέντρο της άμυνας, ο Ζαμπό Ανγκισά για τον άξονα, ο Ματίας Ολιβέρα για το αριστερό άκρο των μετόπισθεν και ο Σαλβατόρε Σιρίγκου για τα γκολπόστ.

Εκτός αυτού, τα γαλάζια φορά ως δανεικός ο Τανγκί Εντομπελέ, ενώ η επένδυση με τον ταλαντούχο Γεωργιανό εξτρέμ Κβίτσα Κβαρατσκέλια έχει ήδη αποδώσει τα μέγιστα.

Νάπολι: Το «τρένο» χωρίς φρένα

Ο πιο... ώριμος Σπαλέτι


Όπως κάθε ομάδα που θέλει να πραγματοποιήσει το βήμα παραπάνω, έτσι και η Νάπολι φρόντισε να ξεκινήσει το «χτίσιμο» από τον πάγκο με τον Λουτσιάνο Σπαλέτι. Ο πολύπειρος Ιταλός τεχνικός μετά από δύο χρόνια... ανεργίας ανέλαβε τους «παρτενοπέι» το καλοκαίρι του 2021 θέλοντας να δημιουργήσει μια διαφορετική ομάδα σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές του.

Νάπολι: Το «τρένο» χωρίς φρένα

Την περασμένη... αναγνωριστική σεζόν ο Σπαλέτι επέδειξε ελπιδοφόρο έργο οδηγώντας την ομάδα του Ντε Λαουρέντις στην τρίτη θέση της Serie A και στη φάση των «16» του Europa League.

O φετινός τρόπος παιχνιδιού της Νάπολι με τον 63χρονο Ιταλό στον πάγκο, δεν διαφέρει πολύ από πέρυσι, με μοναδική εξαίρεση, το... δικαίωμα που έχουν οι αμυντικοί να «κουβαλάνε» περισσότερο τη μπάλα, ώστε να δημιουργείται υπεραριθμία στην επίθεση. Στα συν της φετινής Νάπολι, συγκαταλέγεται και η άριστη αμυντική λειτουργεία στις στατικές φάσεις, με τον Νοτιοκορεάτη Κιμ και τον Κοσοβάρο Ραχμάνι να κυριαρχούν στους αιθέρες.

Φαίνεται ότι η Νάπολι της φετινής σεζόν, είναι έτοιμη να «ξορκίσει» τους δαίμονες των περασμένων ετών, πατώντας στις αδυναμίες των αντιπάλων της και αναδεικνύοντας τα δυνατά της σημεία, χωρίς να βάζει τα προβλήματα κάτω από το... χαλί.

Μένει να δούμε αν αυτό το «τρένο» θα εκτροχιαστεί και φέτος ή θα φτάσει στον τελικό προορισμό που είναι το Scudetto μετά από 33 χρόνια.



Eπιμέλεια: Γιώργος Ζαχαρίου

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x