Μουντιάλ 2022

Ο Μοαζίρ Μπαρμπόσα την «πληρώνει» σαν άλλη… Μέδουσα της Μυθολογίας

Οι Βραζιλιάνοι ήταν σίγουροι πως θα χορέψουν σάμπα, αλλά η Ουρουγουάη και ο Γκίτζα είχαν διαφορετική άποψη. Ο Μοαζίρ Μπαρμπόσα μετατρέπεται σε... Μέδουσα και η ζωή του δεν είναι ποτέ ξανά ίδια.

Η ώρα για τη σέντρα στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ πλησιάζει και το sport-fm.gr σας βάζει στο κλίμα με 50 ξεχωριστές ιστορίες από τη μεγαλύτερη ποδοσφαιρική γιορτή του πλανήτη.

Μεσημέρι 16ης Ιουλίου του 1950. Η Βραζιλία υποδέχεται την Ουρουγουάη στο στάδιο «Μαρακανά» μπροστά σε πάνω από 170.000 θεατές. Όλα ήταν έτοιμα για μια ανεπανάληπτη γιορτή, αλλά η Ουρουγουάη είχε διαφορετική άποψη. Επικρατεί με σκορ 2-1 και μετά τη λήξη του αγώνα αυτό που εκτυλίσσεται στο στάδιο είναι άνευ προηγουμένου. Κλάματα, θρήνος, αυτοκτονίες. Αυτό είναι μέσα σε λίγες λέξεις το γνωστό «Μαρακανάσο».

• Μοαζίρ Μπαρμπόσα: To ιδανικό θύμα
Σύμφωνα με τον Ρωμαίο ποιητή Οβίδιο, η Μέδουσα ήταν κάποτε μια όμορφη κόρη, η μόνη θνητή από τις τρεις αδερφές που ήταν γνωστές ως Γοργόνες. Η ομορφιά της τράβηξε την προσοχή του Ποσειδώνα ο οποίος τη βίασε μέσα στον ιερό ναό της Αθηνάς. Έξαλλη η θεά Αθηνά τιμώρησε τη Μέδουσα μεταμορφώνοντάς τη σε τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια.

Τι σχέση έχει όμως ένα πλάσμα της μυθολογίας με τον Βραζιλιάνο τερματοφύλακα που υπερασπίστηκε την εστία της ηττημένης Βραζιλίας; Ο Μοαζίρ Μπαρμπόσα υπήρξε κορυφαίος τερματοφύλακας εκείνης της εποχής. Εκείνο το καταραμένο μεσημέρι του Ιουλίου ο μόνος που δεν έφταιγε ήταν ο «Πάνθηρας από το Καμπίνας», όπως τον αποκαλούσαν στη χώρα του τα πρώτα χρόνια της καριέρας του. Δεν έφερε ευθύνη σε κανένα από τα δύο τέρματα.

Παρόλα αυτά ένα ολόκληρο έθνος στράφηκε εναντίον του. Ενδεικτικό πως πολλά χρόνια αργότερα, σε παιχνίδι προετοιμασίας της «σελεσάο» για το Μουντιάλ του 1994, ο Κάρλος Αλμπέρτο Παρέιρα δεν του επέτρεψε να επισκεφτεί τους παίκτες, εξηγώντας δημόσια ότι δεν ήθελε να έχει η ομάδα του κακή τύχη στα γήπεδα των ΗΠΑ. Ο Μπαρμπόσα ήταν το απόλυτο θύμα και τιμωρήθηκε εφόρου ζωής ως θύτης. Όπως ακριβώς και η Μέδουσα…




• Οι Βραζιλιάνοι (στο μυαλό τους) ήταν ήδη πρωταθλητές...
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Από το πρωί εκείνης της μέρας είχε ξεκινήσει το πανηγύρι. Η εφημερίδα «O Mundo» βγήκε με πρωτοσέλιδο τίτλο «Brazil Campeao 1950». Οι Βραζιλιάνοι είχαν συνθέσει ήδη μία σάμπα χορογραφία με την ονομασία «Βραζιλία, οι νικητές», την οποία θα εκτελούσαν με το τελευταίο σφύριγμα του διαιτητή.

Ο δήμαρχος του Ρίο ντε Τζανέιρο, Άνζελο Μέντες ντε Μοράες, εκφώνησε έναν παιάνα για την ομάδα του Φλάβιο Κόστα: «Εσείς, οι παίκτες, που σε λιγότερο από μερικές ώρες θα στεφθείτε πρωταθλητές από εκατομμύρια συμπατριώτες. Εσείς, που δεν έχετε αντίπαλο σε ολόκληρο το ημισφαίριο. Εσείς, που θα υπερβείτε κάθε άλλον ανταγωνιστή. Εσείς, που ήδη σας χαιρετώ ως νικητές».

• Ο Γκίτζα «υπέγραψε» το Μαρακανάσο
Ο «κατήφορος» στο «Μαρακανά» ήταν εμφανής, με τη Βραζιλία να ολοκληρώνει το πρώτο ημίχρονο έχοντας 17 τελικές προσπάθειες.
Με την έναρξη του δευτέρου μέρους, το σκορ άνοιξε με σκόρερ τον Φριάσα. Το γήπεδο... εξερράγη και οι πάντες πίστεψαν ότι πλέον θα απολάμβαναν έναν καταιγισμό τερμάτων της Βραζιλίας.

Η «σελέστε» όμως σιγά-σιγά, άρχισε να παίρνει τα ηνία και στο 66’ η ισοφάριση από τον Σκιαφίνο έφερε για πρώτη φορά ένα αίσθημα ανησυχίας. Στο 79ο λεπτό ο Γκίτζα σκοράρει και υπογράφει έναν απόλυτο Βραζιλιάνικο θρήνο. Τα επιβεβαιωμένα θύματα του τέρματος που σημείωσε ο Ουρουγουανός ανέρχονται σε τουλάχιστον 90. Σε μία εύθραυστη κοινωνία, δεν υπήρξε αντοχή για ένα τέτοιο roller-coaster συναισθημάτων...

Επιμέλεια: Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x