Το Ράλι Ακρόπολις φημίζεται παγκοσμίως για τις απαιτητικές και σκληρές ειδικές διαδρομές του, σε αυτό όμως έχουν διαπρέψει οδηγοί που έχουν γράψει ιστορία στο WRC. Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο Κάρλος Σάινθ, ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, σύμφωνα με σχετική ψηφοφορία του WRC. Με την καριέρα του Ισπανού οδηγού να είναι έντονα συνδεδεμένη με τον αγώνα στη χώρα μας.

Ο «El Matador» δεν έχει κρύψει ποτέ την αγάπη του για το Ράλι Ακρόπολις και το πόσο ιδιαίτερο και ξεχωριστό είναι γι’ αυτόν, αφού στα δικά μας χώματα μετράει κερδίσει τρεις νίκες, με την πρώτη να είναι και η παρθενική του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Ενώ ακόμα έχει ανέβει άλλες οκτώ φορές στο βάθρο.

Πρώτη νίκη στο Ράλι Ακρόπολις και στο τέλος… παγκόσμιος πρωταθλητής
Ο Κάρλος Σάινθ το 1989 πήγε στην Toyota, εκείνη τη χρονιά οι σημαντικότερες επιτυχίες του ήταν το πρώτο βάθρο της καριέρας του τερματίζοντας 3ος στη Φινλανδία, η 3η θέση στην Ιταλία και η 2η θέση στον αγώνα της Βρετανίας. Την επόμενη χρονιά ξεκίνησε δυναμικά με δύο δεύτερες θέσεις σε Μόντε Κάρλο και Κορσική, αλλά σαν σήμερα, στις 6 Ιουνίου 1990, κατάφερε να πάρει στο Ράλι Ακρόπολις την πρώτη του νίκη που ήταν παράλληλα και η παρθενική του στο WRC.


Με τον 28χρονο -τότε- Ισπανό, να καταφέρνει με την Celica GT-Four και συνοδηγό τον Λούις Μόγια να κερδίζει τους Γιούχα Κάνκουνεν, Μίκι Μπιαζιόν, Ντιντιέ Οριόλ της Lancia. Παίρνοντας μια νίκη ιδιαίτερης σημασίας, καθώς μαζί με νίκες που κατέγραψε σε Νέα Ζηλανδία,Φινλανδία και Μ. Βρετανία, αναδείχθηκε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.

Μάλιστα, ο «Matador» εμφανίστηκε συγκινημένος στο Stop της 48ης ειδικής διαδρομής του αγώνα στο Στείρι, όπου σύμφωνα με τις αναφορές της εποχής, έκλαιγε από την χαρά του.


Το μοναδικό του βάθρο το 1993 στην Ελλάδα
Το 1993 ο Ισπανός είχε μετακομίσει στο Jolly Club Team και μαζί με το συνοδηγό του τον Λούις Μόγια, αγωνίζονταν με μία Lancia Delta HF Integrale. Σε αυτήν τη χρονιά ο Κάρλος Σάινθ ανέβηκε μια μόνο φορά στο βάθρο και αυτή η μοναδική φορά ήταν στην Ελλάδα, όπου τερμάτισε στην 2η θέση, πίσω από τον Μίκι Μπιαζιόνμε το Ford Escort RS Cosworth.



Η δεύτερη νίκη ήρθε… με την Subaru
Η επόμενη νίκη του Ισπανού στο Ράλι Ακρόπολις ήρθε με μία άλλη εταιρεία, καθώς το 1994 ο «Matador» βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του Subaru Impreza 555, με ομόσταυλό του τον Κόλιν Μακ Ρέι.


Μάλιστα, εκείνη τη χρονιά στα ελληνικά χώματα, το Impreza 555 «πετούσε» στα χέρια του Κόλιν ΜακΡέι και του Κάρλος Σάινθ. Με τον Σκωτσέζο να κερδίζει τις 6 από τις 10 ειδικές της πρώτης ημέρας, μένοντας στην πρώτη θέση μέχρι την 22η ειδική διαδρομή, όταν και πέρασε μπροστά ο «Matador», εκμεταλλευόμενος το προβάδισμα που κέρδισε μέχρι το τέλος του αγώνα.

Έτσι πανηγύρισε την πρώτη και μοναδική του νίκη εκείνης της χρονιάς με την Subaru, τερματίζοντας μπροστά από τον Αρμίν Σβάρτς (+4:01.0), με το Mitsubishi LancerEvo II. Παράλληλα παρέμεινε «ζωντανός» στη διεκδίκηση του τίτλου, όπου με την σταθερότητα που τον διακατέχει, το διεκδίκησε μέχρι το τέλος. Ωστόσο ο Ντιντιέ Οριόλ αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, αφήνοντας τον Ισπανό στην 2η θέση.

Με την Ford η τελευταία
Το 1997 ο Ισπανός κατέγραψε την τρίτη και τελευταία του νίκη στο Ράλι Ακρόπολις. Αυτήν τη φορά όμως κέρδισε με το Ford Escort WRC, καταφέρνοντας με αυτό το τρόπο να έχει πανηγυρίσει στον εθνικό μας αγώνα τρεις νίκες με τρεις διαφορετικές εταιρίες (Τοyota, Subaru, Ford).


Μάλιστα, ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να φτάσει στη νίκη με ανατροπή, καθώς μέχρι και την 18η ειδική διαδρομή στην πρώτη θέση βρισκόταν ο Γιούχα Κάνκουνεν, με τον «Matador» στη προτελευταία ειδική, στον Καρακόλιθο, να καλύπτει τη διαφορά που τους χώριζε και να βρίσκετε στην πρώτη θέση της γενικής με 19 δευτερόλεπτα διαφορά από τονομόσταυλο του. Στην τελευταία ειδική η κατάσταση έμεινε ως είχε και ο Ισπανός τερμάτισε στην 1η θέση, με διαφορά 17 δευτερολέπτων από τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

Σύμφωνα ωστόσο με αναφορές του Τύπου της εποχής, το αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας της Ford, Μάλκολμ Γουίλσον, έδωσε εντολή στον Γιούχα Κάνκουνεννα κόψει ρυθμό ώστε να περάσει ο Κάρλος Σάινθ μπροστά, καθώς οι άνθρωποι της Ford ήθελαν νικητή του Ράλι Ακρόπολις τον Ισπανό, ώστε να προσθέσει τους 10 βαθμούς στο ενεργητικό του και να φθάσει τους 28, εξακολουθώντας να βρίσκεται μέσα στο κυνήγι του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλητή. Την ίδια ώρα που ο Κόλιν Μακ Ρέι είχε μείνει στους 32 βαθμούς, αφού είχε εγκατέλειψε νωρίς, ενώ ο επικεφαλής στη βαθμολογία των οδηγών, ΤόμιΜάκινεν, με τους 4 βαθμούς που θα έπαιρνε θα παρέμενε τους 42.


Το 2000 δεύτερος… με εντολή της ομάδας
Άλλο ένα παρόμοιο περιστατικό, σύμφωνα με το Τύπο της εποχής,είχε συμβεί και το 2000, όταν ο Κάρλος Σάινθ «μονομαχούσε» με τον ομόσταυλό του στην Ford, Κόλιν Μακ Ρέι, για την πρώτη θέση στο Ράλι Ακρόπολις.


Τότε παρενέβη η ομάδα στο 3ο σκέλος του αγώνα και έδωσε εντολή στους οδηγούς της να σταματήσουν να παλεύουν μεταξύ τους και η νίκη να καταλήξει στον ταχύτερο μέχρι τότε οδηγό του αγώνα, που ήταν ο Σκωτσέζος.

Ο Κόλιν Μακ Ρέι υπάκουσε στην εντολή της ομάδας και έκοψε ρυθμό την τελευταία ημέρα, αντίθετα ο «Matador» δεν έκοψε ρυθμό και με μια ειδική διαδρομή να απομένει πέρασε μπροστά. Στο τέλος όμως υπάκουσε και ο ίδιος, σταματώντας λίγο πριν το flyingfinish της τελευταίας ειδικής και περίμενε 1 λεπτό, θέλοντας με αυτή την κίνηση να δείξει την απογοήτευση του.
Αυτή ήταν η τέταρτη φορά που ο Ισπανός τερμάτισε στην 2η θέση στο εθνικό μας αγώνα, ενώ υπάρχει άλλη μια φορά το 2003.


Έφτασε μια «ανάσα» από την 4η νίκη
Το 2001 και για μία ακόμα χρονιά είχαμε στο στρατόπεδο της Fordενδοοικογενειακή κόντρα, με τους Κάρλος Σάινθ και Κόλιν Μακ Ρέι να μάχονται για την 1η θέση. Με τον Ισπανό να είχε μηχανικά προβλήματα την πρώτη ημέρα, αλλά επανήλθε δυναμικά στη διεκδίκηση της 1ης θέσης, κερδίζοντας πέντε ειδικές διαδρομές και πριν από την εκκίνηση της τελευταίας ειδικής του αγώνα βρισκόταν στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης με λιγότερα από έξι δευτερόλεπτα διαφορά από τον ομόσταυλό του.


Ωστόσο μια ακόμα μηχανική βλάβη ήρθε να ανατρέψει τα δεδομένα και ο «Matador» δεν μπόρεσε να καταγράψει την τέταρτη του νίκη στο Ράλι Ακρόπολις και την 24η συνολικά στην καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Συγκεκριμένα στο όγδοο χιλιόμετρο της 20ης και τελευταίας ειδικής διαδρομής του αγώνα, ο Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει έχοντας διαπιστώσει τρία χιλιόμετρα πριν πρόβλημα στον κινητήρα, ο οποίος στην αρχή λειτουργούσε μόνο με τους τρεις κυλίνδρους, ενώ στη συνέχεια έπεσε η πίεση του συστήματος λίπανσης του κινητήρα του Ford Focus RS WRC01.


Ο επίλογος της καριέρας του γράφτηκε… στο Ράλι Ακρόπολις
Στο τέλος της σεζόν του 2004, ο Κάρλος Σάινθ αποχώρησε. Ωστόσο η τελευταία του ομάδα η Citroen, λόγω των πολλών λαθών του Φρανσουά Ντιβάλ, στρέφεται προς το πρόσωπο του Ισπανού και του ζητάει βοήθεια. Εκείνος δέχτηκε να αντικαταστήσει τον Βέλγο οδηγό για 2 αγώνες.


Έτσι η μεγάλη καριέρα του «Matador»στο WRC,έκλεισε στο Ράλι Ακρόπολις το 2005, εκεί όπου και «ξεκίνησαν» όλα. Μάλιστα με το καλύτερο τρόπο, παίρνοντας την 3η θέσηγια τρίτη φορά στον εθνικό μας αγώνα.

Μια ξεχωριστή στιγμή για τον ίδιο που θα την αναπολεί για πάντα, από το τελευταίο αγώνα της καριέρας του, ήταν στη σούπερειδική μέσα στο κατάμεστοαπό 65.000 κόσμο ΟΑΚΑ, που τον αποθέωναν φωνάζοντας ρυθμικά το όνομα του.




Επιμέλεια: Χρήστος Πρεβεζιάνος