Inside Sports με τον Βασίλη Σαμπράκο

Όχι, αυτή δεν είναι ελληνική διαιτησία!

Το περασμένο Σάββατο μια Ελληνίδα έγραψε ιστορία στο Wimbledon. Εγινε η πρώτη γυναίκα διαιτητής σε τελικό ανδρών στην ιστορία του. Ηταν η διαιτητής στον τελικό του διπλού ανδρών, του οποίου νικητές ήταν οι Τζόναθαν Μάρεϊ – Φρέντερικ Νίλσεν. Αυτή ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη για την Εύα Ασδεράκη. Γράφει ο Βασίλης Σαμπράκος.

Το περασμένο Σάββατο μια Ελληνίδα έγραψε ιστορία στο Wimbledon. Εγινε η πρώτη γυναίκα διαιτητής σε τελικό ανδρών στην ιστορία του. Ηταν η διαιτητής στον τελικό του διπλού ανδρών, του οποίου νικητές ήταν οι Τζόναθαν Μάρεϊ – Φρέντερικ Νίλσεν. Αυτή ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη για την Εύα Ασδεράκη.

Συγκαταλέγεται εδώ και καιρό ανάμεσα στις κορυφαίες του πλανήτη, αναλαμβάνει όλο και βαρύτερα και σημαντικότερα παιχνίδια, διατηρείται εδώ και περίπου δύο χρόνια στο υψηλότερο επίπεδο, είναι παρούσα στην συντριπτική πλειονότητα των Grand Slams, θα είναι, φυσικά, παρούσα και στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αν η Ελλάδα αγαπούσε περισσότερο το τένις και το έβαζε πιο πολύ στη ζωή της, η Ασδεράκη θα ήταν σήμερα μια από τις πιο αναγνωρίσιμες Ελληνίδες. Ή μήπως όχι;

Μια «περίπτωση Ασδεράκη» είναι η Θάλια Μήτση στο ποδόσφαιρο. Διεθνής εδώ και 7 χρόνια, σφυρίζει σε διεθνείς αγώνες εδώ και 6 χρόνια, είναι σήμερα μια από τις δώδεκα που έχουν επιλεγεί από την FIFA για τους αγώνες ποδοσφαίρου γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η UEFA της δίνει παιχνίδια σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, την περασμένη σεζόν της έδωσε σημαντικούς αγώνες του Champions League γυναικών, την έχει επιλέξει σε κάθε σημαντικό τουρνουά. Κι η Ελλάδα τι κάνει; Την κρατά καρφωμένη στην Β’ Εθνική, άντε μέχρι και 4η σε αγώνα της Superleague. «Αδιαφορώντας» για την πρόοδό της και την ικανότητά της να σφυρίξει ως πρώτη σε αγώνες της Superleague.

Πιθανόν να είχε καλύτερη εξέλιξη αν λεγόταν Θαλής Μήτσης, δηλαδή αν είχε μεταμφιεστεί σε άντρα. Το φύλο όμως δεν είναι η μόνη εξήγηση για την ελληνική στασιμότητα που παρουσιάζει το βιογραφικό της, σε αντίθεση με το διεθνές που διαρκώς εμπλουτίζεται. Στην πραγματικότητα αυτό που κάνει η Μήτση, όπως κι αυτό που κάνει η Ασδεράκη, δεν εμπνέουν κανέναν στην Ελλάδα.

Η Ασδεράκη, όπως και η Μήτση, δεν θα προβληθούν ποτέ ως πρότυπα κυρίως επειδή δεν εφαρμόζουν την μέθοδο της πληρωμένης καταχώρησης. Δεν θα προβληθούν διότι δεν υπάρχει όραμα στην ελληνική διαιτησία. Δεν θα προβληθούν ακριβώς επειδή κανείς δεν θέλει να τις χρησιμοποιήσει ως πρότυπα για να εμπνεύσει και να δώσει κίνητρα στους νεότερους, σε αυτούς που σήμερα αποφασίζουν αν θα μπουν ή όχι στη διαιτησία. Δεν θα προβληθούν διότι η διαιτησία στην Ελλάδα δεν θέλει τέτοιες και τέτοιους στο μαγαζί της, επειδή της χαλάνε την πιάτσα.


Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x