Παλαιότερες

Μετρό, εξυπηρέτηση και αρχαία (Sportday / Δημήτρης Μπαλής)

Είναι αλήθεια και το έχω ξαναγράψει ότι στην Αθήνα και ελπίζω σύντομα στη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια, το επίπεδο των μέσων μαζικής μεταφοράς διαρκώς ανεβαίνει. Για παράδειγμα το μετρό που λειτουργεί δεν είναι απλά λειτουργικό και εξυπηρετικό, αλλά είναι ταυτόχρονα και από άποψη αισθητικής το καλύτερο και πιο καθαρό στην Ευρώπη, χωρίς υπερβολές. Το μετρό λοιπόν διευρύνεται σε αστικές περιοχές που το είχαν ανάγκη από χρόνια. Η γραμμής 3 προς το Αιγάλεω, ύστερα από πολλές καθυστερήσεις στο ξεκίνημά της, προχωρά σε ολοκλήρωση. Από το 34% του έργου τον Μάρτιο του 2004, τώρα φθάσαμε στο 91% και τον Ιανουάριο ξεκινούν οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και η ενεργοποίηση της ηλεκτροφόρου γραμμής (τρίτη τροχιά) του μετρό. Οι τρεις νέοι σταθμοί, στο Βοτανικό, τον Ελαιώνα και το Αιγάλεω, αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 80.000 χιλιάδες επιβάτες. Όταν όλα θα είναι έτοιμα, για τη διαδρομή Αιγάλεω-Σύνταγμα θα χρειάζονται μόλις 6 λεπτά, τη στιγμή που με τα λεωφορεία ξεπερνούσε τα 60 λεπτά, σε ώρες αιχμής. Λύσεις όμως προσφέρονται και στους οδηγούς των ΙΧ, αφού δημιουργείται σταθμός μετεπιβίβασης και υπόγειος χώρος στάθμευσης 450 θέσεων στην πλατεία Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω και χώρος 500 θέσεων στον Ελαιώνα. Ο σταθμός Βοτανικός είναι ο πρώτος στη σειρά και χωροθετείται πίσω από το Γκάζι, στο πάρκο που περιβάλλεται από τις οδούς Τριπτολέμου, Περσεφόνης, Δεκελέων και Βουτάδων. Κατασκευάζεται σε βάθος 21 μέτρων και διαθέτει δύο εισόδους/εξόδους. Το πρώτο επίπεδό του χαρακτηρίζεται από το γυάλινο θόλο της οροφής, ενώ το εμφανές σκυρόδεμα, οι γρανίτες, οι υαλοπίνακες και τα μεταλλικά στοιχεία συμπληρώνουν αρμονικά την αρχιτεκτονική του. Ο σταθμός Ελαιώνας είναι σε βάθος 26 μέτρων υπογείως της Ιεράς Οδού, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Εμ. Παππά. Εχει δύο εντυπωσιακούς υπόγειους θόλους με τον ένα να καταλήγει σε κυλινδρική γυάλινη οροφή όπου το φυσικό φως διαχέεται στο πρώτο επίπεδο του σταθμού. Στην επιφάνεια του εδάφους, ακριβώς πάνω από το σταθμό, θα αναδειχθούν τα σημαντικότερα ευρήματα της αρχαιολογικής ανασκαφής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Ο σταθμός Αιγάλεω είναι ο τερματικός σταθμός της γραμμής 3 από Μοναστηράκι προς Αιγάλεω. Υπόγειος, με κεντρική αποβάθρα, κατασκευάζεται σε βάθος περίπου 20μ κάτω από την Ιερά Οδό, στο ύψος της πλατείας Εσταυρωμένου. Διαθέτει δύο εισόδους και φυσικό φωτισμό στο πρώτο επίπεδο, ενώ στο ύψος της πλατείας, η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού θα αναδείξει τα αρχαιολογικά ευρήματα της αρχαίας Ιεράς Οδού με δύο πυραμίδες. Μιάς και αναφερθήκαμε στις αρχαιότητες αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανασκαφές της επέκτασης ξεπέρασαν τα 7.000 τ.μ. (3 σταθμούς και φρεάτια), φέρνοντας στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα: τμήματα της αρχαίας Ιεράς Οδού στο πλήρες πλάτος του οδοστρώματός της (ιδιαίτερα των κλασσικών χρόνων - 5ος Αιώνας), τμήματα συνοικιακών Νεκροταφείων, συγκροτήματα κατοικιών και εργαστηρίων από τα Αρχαϊκά έως και τα Βυζαντινά χρόνια, τμήματα αρχαίων τοίχων με ιδιαίτερα καλή τοιχοδομία που πιθανότατα ανήκουν σε αρχαίους ναούς, αρχαίους αποθέτες με πολλά ευρήματα όλων των εποχών (μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες, κεφαλές αγαλμάτων και πολλά χάλκινα νομίσματα) και βάθρα θεμελίωσης της αρχαίας γέφυρας του Κηφισού στο ανατολικό φρέαρ του σταθμού Ελαιώνα. Με σεβασμό στον πολιτισμό λοιπόν, όλα μπορούν να γίνουν.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x