Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού συγκλονίστηκε το 2001 από το ατύχημα του Αλεξ Ζανάρντι στο πρωτάθλημα μονοθεσίων των Η.Π.Α. Ηταν τόσο τρομακτικό που οι γιατροί δεν μπόρεσαν να του σώσουν ούτε καν το ένα πόδι. Αν αυτό συνέβαινε σε κάποιον άλλο 35χρονο οδηγό αγώνων, ενδεχομένως να είχε βυθιστεί στη θλίψη του, να είχε αποξενωθεί, να ένιωθε χαμένος, χωρίς λόγο ύπαρξης πλέον. Ο Ζανάρντι αποτελεί παράδειγμα θάρρους και ελπίδας, όχι μόνο για τους οδηγούς αγώνων που βρέθηκαν να βιώνουν κάτι ανάλογο, αλλά και για όλους τους απλούς ανθρώπους. Ο Αλεξ Ζανάρντι δεν ξανασηκώθηκε απλά όρθιος, αλλά κατάφερε μόλις δύο χρόνια μετά το τραγικό περιστατικό του να οδηγήσει σε αγώνες. Η BMW ήταν η εταιρεία που του παρείχε προστασία και υποστήριξη. Του διασκεύασε ένα αυτοκίνητο για να τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού με την ομάδα της BMW Ιταλίας – Ισπανίας και αυτός κατάφερε να πετύχει δύο νίκες. Δεν είναι τόσο οι επιτυχίες αυτές που κάνουν τη διαφορά, αλλά η θέληση του Ζανάρντι να διακριθεί και να καταδείξει ότι μπορείς να κάνεις αυτό που αγαπάς με τον ίδιο τρόπο, παρά τα προβλήματά σου. Ο 40χρονος τώρα Ιταλοαμερικανός αφού πέτυχε το απίστευτο για πολλούς, τόλμησε κάτι περισσότερο. Μπήκε ξανά σε μονοθέσιο τρέχοντας στην πίστα της Βαλένθια στο περιθώριο του θεσμού «DELL Formula BMW World Final». Ο Ζανάρντι συμπλήρωσε 12 γύρους, σημειώνοντας χρόνο παραπλήσιο αγωνιζόμενων στην F1. Αλλωστε ο Ζανάρντι έχει εμπειρία από μονοθέσια της F1, αφού έχει συμμετάσχει σε 41 γκραν πρι, πριν αποχαιρετήσει το μαγικό αυτό κόσμο για τις Η.Π.Α., μια άτυχη όπως αποδείχθηκε επιλογή. «Ηταν μια εξαιρετική ευκαιρία που μου παρουσιάστηκε. Είδα χαρούμενα πρόσωπα και όλοι εξεπλάγησαν που τα πάντα λειτούργησαν θαυμάσια. Η BMW μου παρείχε πάντα το μέγιστο της υποστήριξης, ειδικά στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού. Τώρα είμαι πολύ υπερήφανος που κατάφερα να τρέξω με μονοθέσιο. Ηταν φανταστικό. Αν και περίμενα ότι θα χρειαζόμουν περισσότερο χρόνο προσαρμογής, εντούτοις έμοιαζε σαν να οδηγώ ήρεμα μια πανέμορφη BMW Σειρά 7!», είπε ο Ζανάρντι με αφοπλιστική απάθεια. Για να μπορέσει ο Αλεξ να τρέξει με μονοθέσιο, χρειάστηκε οι μηχανικού της BMW να προβούν σε ορισμένες αλλαγές στο αυτοκίνητο. Επειδή ο Ζανάρντι μπορεί να χρησιμοποιήσει μεγαλύτερη δύναμη στο δεξί πρόσθετο μέλος, το φρένο τοποθετήθηκε από τα αριστερά στα δεξιά. Επίσης, λόγω του ότι το κοκπιτ είναι στενό, ο Ζανάρντι χρησιμοποίησε ειδικά πρόσθετα, μικρότερα από τα κανονικά. Οσο για τις αλλαγές των ταχυτήτων, αυτές τις πραγματοποιούσε με ένα μοχλό στην δεξιά πίσω πλευρά του τιμονιού, ενώ στην αριστερή υπήρχε μοχλός γκαζιού. Οι τροποποιήσεις αυτές είναι συνήθεις και σε αυτοκίνητα παραγωγής, με πολλές εταιρείες να επιδεινύουν αξιοθαύμαστη τεχνολογία στα λεγόμενα «αναπηρικά αυτοκίνητα», όπως η Fiat, η Hyundai και η Toyota. Η τεχνολογία συνεπώς υπάρχει. Το θάρρος χρειάζεται και η κοινωνική αλληλεγγύη.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






