Παλαιότερες

Ανάδοχος στον οδικό άξονα Κεντ. Ελλάδας (Sportday / Δημήτρης Μπαλής)

Ένα ένα τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας, προχωρούν στη φάση ολοκλήρωσης. Στο πρόγραμμα «Δρόμοι Ανάπτυξης» του ΥΠΕΧΩΔΕ, από τα μεγαλύτερα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη, με συμβάσεις παραχώρησης και συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 8 δισ. Ευρώ (6 δις ιδιωτικά κεφάλαια), μέχρι σήμερα έξι μεγάλα έργα μπήκαν στην τελική ευθεία κατασκευή τους. Ηδη έχουν υπογραφτεί συμβάσεις και κατατέθηκαν προς κύρωση στη Βουλή, για την «Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης» και την «Ιόνια Οδό» (Αντίρριο – Ιωάννινα). Την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση για τον οδικό άξονα «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» και «Λεύκτρο – Σπάρτη». Στο τελικό στάδιο υπογραφής, τον Μάρτιο, είναι και η σύμβαση του οδικού άξονα «Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας», ενώ τον επόμενο μήνα θα αναδειχθεί ανάδοχος στο μεγαλύτερο από τα μεγάλα έργα, στον άξονα «Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα». Στο τέλος όμως της περασμένης εβδομάδας, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στον οδικά άξονα «Κεντρικής Ελλάδας», ένα έργο στρατηγικής σημασίας, αφού συνδέει με αξιόπιστο και ασφαλή τρόπο, τη Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα. Είναι ένα ζωής για την Κεντρική Ελλάδα, απολύτως απαραίτητο για την ανάπτυξη της χώρας. Ξεκινά από τη Σκάρφεια, επί της ΠΑΘΕ (Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης), παρακάμπτει τη Λαμία, διασχίζει τη δυτική θεσσαλική πεδιάδα κοντά στην Kαρδίτσα και τα Tρίκαλα και συναντά την Εγνατία οδό στη θέση Παναγιά.

Ο «Ε-65» όπως θα αναγράφεται στις σημάνσεις, θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συνολικό μήκος 232 χλμ. και συνολικό κόστος 1,6 δισ. ευρώ, δηλαδή διπλάσιο κόστος από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Η σύμβαση παραχώρησης του έργου περιλαμβάνει: την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Σκάρφεια (ΠΑΘΕ) – Παναγιά (Εγνατία οδός), μήκους 175 χλμ., που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή, σε εντελώς νέα χάραξη και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος από τη Σκάρφεια έως τις Pάχες Φθιώτιδας του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ. Οι μελέτες του έργου άρχισαν τον Μάρτιο του 2004, τον Αύγουστο του 2005 δόθηκαν στους υποψηφίους ομίλους, οι οποίοι κατέθεσαν οικονομικές προσφορές, πέρυσι τον Μάιο. Επειτα από προσφυγές, εκδόθηκε απόφαση από το «Συμβούλιο της Επικρατείας» και τώρα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου ο όμιλος «Hellenic Autopistas», στον οποίο συμμετέχουν ξένες και ελληνικές εταιρείες (CINTRA S.A., DRAGADOS S.A., ΓΕΚ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κ.α.). Από το 1,6 δισ. Ευρώ του έργου, το δημόσιο θα συμβάλλει με 500 εκατ. (τα μισά από την Ευρωπαϊκή Ένωση). Τεχνικά ο «Ε65» περιλαμβάνει: 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με μεσαία νησίδα, 23 ανισόπεδους κόμβους, 6 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, 6 κέντρα εκμετάλλευσης και συντήρησης, σήραγγες διπλού κλάδου μήκους 10 χλμ., cut and cover μήκους 620 μέτρων, απλές γέφυρες 2,5 χλμ., κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ. και τοπικό δίκτυο με ανισόπεδες διαβάσεις και παράπλευρες οδούς. Εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης θα παραδοθεί το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι την Εθνική Οδό Λαμία –Καρπενήσι και σε 45 μήνες το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα - Εγνατία. Η προθεσμία περαίωσης για το σύνολο του έργου είναι 66 μήνες.



Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x