Με την ανάδειξη αναδόχου στη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου, ολοκληρώθηκαν0 όλοι οι διαγωνισμοί για τα 6 μεγάλα οδικά έργα του προγράμματος «Δρόμοι Ανάπτυξης» που γίνονται στην περιφέρεια. Είναι από τα μεγαλύτερα προγράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη με Συμβάσεις Παραχώρησης, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 8 δισ. ευρώ. Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, που θα ονομάζεται Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου, ο προϋπολογισμός είναι μεγαλύτερος από τον αντίστιχο της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου μαζί. Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ θα βελτιωθούν. Βάσει της προσφοράς του αναδόχου ομίλου, το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 2,7 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι. Τελικά κατέθεσαν προσφορές 2: ο όμιλος «HELLENIC AUTOPISTAS» και ο όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» (VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ-ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.), με τον δεύτερο να αναλαμβάνει την κατασκευή, αποδίδοντας μεγαλύτερες πληρωμές προς το Δημόσιο και χρόνους κατασκευής κατά 6 έως 8 μήνες μικρότερους στα κρίσιμα τμήματα Κορίνθου-Πατρών και Πατρών – Πύργου. Η κατασκευή των νέων τμημάτων του έργου (μήκος 283,7 χλμ.), περιλαμβάνουν: 120 χλμ. στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 λωρίδες κυκλοφορίας (αστικού τύπου), ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15μ. Τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Αλφειός - Τσακώνα, θα διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Στο πρώτο τμήμα, η χάραξη του δρόμου ακολουθεί νέα χάραξη, προς την υφιστάμενη εθνική οδό, στις θέσεις: Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Άβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα. Γενικά, πρόκειται να κατασκευαστούν σήραγγες, γέφυρες, νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και ανισόπεδες. Τα έργα συνολικά θα ολοκληρωθούν σε 70 μήνες, ωστόσο εντός 42 μηνών θα παραδοθεί το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






