Παλαιότερες

Τα έργα της επόμενης επταετίας (SportDay / Δημήτρης Μπαλής)

Σημαντικές ανακοινώσεις έκανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, αναφορικά με τα έργα της τέταρτης προγραμματικής περιόδου, 2007-2013. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα νέων έργων συνολικού ύψους 18 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο στη νεότερη ιστορία της χώρας μας που περιλαμβάνει, δημόσια έργα κόστους 10 δισ. και μεγάλα οδικά έργα που κατασκευάζονται σύμφωνα με το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης, κόστους 8 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 80% των έργων θα γίνει στην περιφέρεια (ύψους 14,5 δισ. Ευρώ). Το σύνολο των έργων χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη, περιλαμβάνει έργα συγκοινωνιακών υποδομών (δηλαδή κυρίως οδικά έργα, έργα μετρό και λιμάνια) συνολικού ύψους 13,7 δισ. Ευρώ (επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας») και η δεύτερη κατηγορία, περιλαμβάνει τα έργα αναβάθμισης και προστασίας του περιβάλλοντος, συνολικού ύψους 4,3 δισ. Ευρώ (επιχειρησιακό πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»). Οι δύο στρατηγικοί στόχοι αφορούν τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της προσπελασιμότητας των περιοχών της χώρας -τόσο σε επίπεδο διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, όσο και σε εθνικό / περιφερειακό επίπεδο- με την ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών. Επίσης, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης, με έμφαση στη μείωση του χρόνου και του κόστους μετακινήσεων, θα βελτιωθεί η ασφάλεια των μεταφορών και θα αυξηθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης. Όπως αναμενόταν, προτεραιότητα δίνεται στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένων και των οδικών του συνδέσεων με τις κύριες πύλες της χώρας (μεθοριακοί σταθμοί και λιμάνια). Ενδεικτικά αναφέρονται οι 7 μεγάλοι «δρόμοι ανάπτυξης», οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, ο βόρειος και ο νότιος οδικός άξονας Κρήτης κ.α. Στον τομέα της ανάπτυξης των αστικών μεταφορικών υποδομών και του συστήματος αστικών συγκοινωνιών των μεγάλων αστικών κέντρων, ξεχωρίζουν τα έργα του μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης και τα νέα οδικά έργα της Αττικής. Επίσης, προωθούνται παράλληλες δράσεις και παρεμβάσεις, με αλλαγές στα χαρακτηριστικά των δρόμων, τηλεμετρικό σύστημα ελέγχου της ταχύτητας, ορθολογικό καθορισμό των ορίων ταχύτητας, σωστή και επαρκής σήμανση. Εντός του 2007, αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής των 7 μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, που μαζί με την Εγνατία Οδό τριπλασιάζουν το δίκτυο των ελληνικών σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων. Εχουν υπογραφεί ήδη οι συμβάσεις για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης και την Ιόνια Οδό. Τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τους οδικούς άξονες Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη, Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας και του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), ενώ το Μαϊο θα γίνει και η σύμβαση του μεγαλύτερου οδικού άξονα, Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, εάν δεν υπάρχουν ενστάσεις. Καταλήγοντας, θα ακολουθήσει η συμβασιοποίηση της νέας Αττικής Οδού, το φθινόπωρο του 2007.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x