Παλαιότερες

Διαστημική και οδική ασφάλεια (SportDay / Δημήτρης Μπαλής)

Είναι από τις φορές που οι Ελληνες μεγαλουργούν, αλλά δυστυχώς οι προσπάθειές τους αναγνωρίζονται κυρίως στο εξωτερικό. Εμαθα για τον Δημήτρη Βαρτζιώτη, Αεροναυπηγό/Διαστημικό και Πολιτικό Μηχανικό, όταν κοίταζα σε προηγούμενη έκθεση της Γενεύης ένα μικρό αυτοκίνητο, με το λογότυπο ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων) στο καπό του. Ο Ελληνας επιστήμονας, που ζει και εργάζεται στα Ιωάννινα, έχει δημιουργήσει το «Ελληνικό Πρότυπο Κέντρο Ψηφιακής Προσομοίωσης», που διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υλοποίηση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, στον τομέα της ψηφιακής μηχανικής, συνδυάζοντας την σύγχρονη μηχανική με τις τεχνολογίες πληροφορικής και εικονικής πραγματικότητας. Παράλληλα ο Βαρτζιώτης παρέχει υπηρεσίες σε κορυφαίες ευρωπαϊκές βιομηχανίες, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία που του έδωσε τη δυνατότητα να κάνει ένα καινοτόμο, βήμα παραπάνω. Η εταιρεία του, NIKI ΜΕΠΕ, με έδρα τον Κατσικά Ιωαννίνων, ανέλαβε την υλοποίηση πρότυπης μελέτης σκοπιμότητας για τον ESA (European Space Agency - Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματο), αντίστοιχο της αμερικανικής NASA, με στόχο τον καθορισμό των προδιαγραφών υλοποίησης ειδικού οχήματος για την βελτίωση της ακρίβειας και της πιστότητας των ψηφιακών οδικών χαρτών πλοήγησης. Αξίζει να επισημάνουμε ότι κάθε χρόνο, 1.300.000 τροχαία ατυχήματα έχουν ως αποτέλεσμα ο αριθμός των θυμάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση να υπερβαίνει τους 40.000 νεκρούς και 1.700.000 τραυματίες, με άμεσο ή έμμεσο κόστος 160 δισ. ευρώ, δηλαδή το 2% του ΑΕΠ της ΕΕ. Δεδομένου ότι το 57% των θυμάτων θανατηφόρων ατυχημάτων είναι επιβάτες αυτοκινήτων, είναι απαραίτητο να συνεχιστεί η τεχνική πρόοδος στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων. Η πρωτοβουλία eSafety, που εγκαινιάστηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την αυτοκινητοβιομηχανία, αποβλέπει στην ενίσχυση της έρευνας μελλοντικών συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων, την επόμενη δεκαετία. Το οδικό δίκτυο αποτελεί μία από τις παραμέτρους πρόληψης ατυχημάτων. Κακό οδόστρωμα, κακή ορατότητα και απαρχαιωμένο επαρχιακό δίκτυο, ειδικά στη χώρα μας είναι φαινόμενα που παρατηρούνται σε όλη σχεδόν την επικράτεια. Πάντως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα καθοδήγησης του οδηγού στον τόπο προορισμού του (Navigation). Στο μέλλον, όμως η πληροφόρηση αναφορικά την κατάσταση του οδικού δικτύου, τις επικίνδυνες στροφές, τις κλίσεις του οδοστρώματος και τα ενδεχόμενα έργα, αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Για το λόγο αυτό χρειάζονται ακριβείς ψηφιακοί οδικοί χάρτες, οι οποίοι μέχρι τώρα δεν καλύπτουν όλη την Ελλάδα, παρά μόνο τους κεντρικούς δρόμους και ορισμένους επαρχιακούς. Η εταιρεία ΝΙΚΙ, λοιπόν, ετοιμάζεται να υλοποιήσιε ένα όχημα «χαρτογράφησης» που θα πιστοποιεί με ακρίβεια τους δρόμους (γεωγραφικό μήκος, πλάτος και ύψος, διασταυρώσεις, διαφορικές κλίσεις, σημεία αναφοράς κ.λ.π.) και θα συνεργάζεται με δορυφορικά συστήματα πλοήγησης (DGPS/GALILEO, INS). Συγχαρητήρια εκ των προτέρων για την προσπάθεια και περιμένουμε εξελίξεις.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x