Προχθές έλαβα μέσω του ηλεκτρονικού μου ταχυδρομείου, μια επιστολή του προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, Ανδρέα Ανδρικόπουλου. Μέσω αυτής διατύπωνε ορισμένες σκέψεις – απόψεις – θέσεις, αναφορικά με το ζήτημα του περιορισμού των εκπομπών ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με την ευκαιρία της συνάντησης του Συμβουλίου των υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε.. Στο πλαίσιο αυτής, συζητήθηκε προχθές το ζήτημα της προόδου της αυτοδέσμευσης της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), αλλά και οι προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περαιτέρω μείωση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και η συγκυρία κατάλληλη, αφού διανύουμε περίοδο κλιματικών εκπλήξεων και ανατροπών, τις οποίες προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, που με τη σειρά του οφείλεται στις εκπομπές CO2. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ανδρικόπουλο, το επίμαχο και άμεσο ερώτημα που έπρεπε να απαντηθεί στο συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος, είχε δύο σκέλη. Αν η αυτοδέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να αντικατασταθεί από ευρωπαϊκή νομοθεσία και αν τα κράτη – μέλη συμφωνούν με το στόχο των 120g/km για το 2012. Ο ποσοτικός προσδιορισμός των γραμμαρίων δεν έχει θεωρητικά, καμία σημασία για τον καταναλωτή γιατί δεν είναι εξοικειωμένος με το ζήτημα. Συνεχώς ακούει για νούμερα χωρίς να γνωρίζει τις ακριβώς σημαίνουν. Εκείνο που ξέρει ο απλός κόσμος, είναι ότι κάτι πρέπει να γίνει για να μην υπερθερμαίνεται ο πλανήτης. Από την πλευρά της, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προβληματίζεται για το αν η μείωση των ρύπων είναι ζήτημα μόνο των αυτοκινήτων, για το αν τα κράτη - μέλη λαμβάνουν μέτρα και για τους άλλους υπαίτιους. Στη χώρα μας δε, ο σύνδεσμος εκφράζει ανοικτά την ανησυχία για το αν η Ελλάδα, ως κράτος - μέλος κι αυτή, έχει λάβει ανάλογα μέτρα ή όλη η αυστηρότητα εξαντλείται στα αυτοκίνητα. Ο πρόεδρος του συνδέσμου, εξέφρασε κι άλλες απορίες. Αν δεχθούμε ότι η μείωση των εκπομπών CO2 των καινούριων αυτοκινήτων θα λύσει το πρόβλημα, τότε γιατί να δημιουργηθεί νέος νόμος, αφού η Επιτροπή επισημαίνει ότι: «η συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και την τήρηση των στόχων του Κιότο είναι σημαντικότατη». Επίσης, γιατί δεν αυξάνει η φορολογία (τέλη κυκλοφορίας) ανάλογα με τις εκπομπές κάθε αυτοκινήτου ή γιατί δεν αναπτύσσεται το ίδιο ενδιαφέρον σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ήδη σε μερικές συμβαίνει) για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, μέσω ενημέρωσης του κοινού, χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και άλλων μέτρων. Ο πρόεδρος τονίζει παράλληλα, ότι οι τιμές των αυτοκινήτων ενδέχεται να αυξηθούν, από τη στιγμή που προστίθενται συνεχώς νέοι εξοπλισμοί στα αυτοκίνητα (αερόσακοι, καταλύτες, ηλεκτρονικά κ.α.). Αυξάνεται μεν η ασφάλεια αλλά και το βάρος των αυτοκινήτων, συνεπώς και η κατανάλωση, άρα περισσότεροι ρύποι, παρά την πρόοδο της τεχνολογίας κινητήρων. Συμφωνώ με την τοποθέτηση του Ανδρέα Ανδρικόπουλου, τις απόψεις του οποίου έχω φιλοξενήσει κατ’ επανάληψη στην εκπομπή στον Super ΣΠΟΡ FM 94,6 (Δευτέρα 6-8 το απόγευμα). Όπως και με την εκτίμηση ότι στην Ελλάδα που ζούμε, δεν κάνουμε σχεδόν τίποτα με τα παλαιά οχήματα (αποσύρεται 1 παλαιό για κάθε 100 καινούργια). Όπως δεν κάνουμε τίποτα με τα παλιά φορτηγά, δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, ούτε με την επιπλέον φορολόγηση των παλαιών οχημάτων. Πολύ περισσότερο, δεν αποφασίζεται η κυκλοφορία των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων που ρυπαίνουν λιγότερο από τα βενζινοκίνητα, ενώ δεν βελτιώνεται ο απαρχαιωμένος τρόπος παραγωγής ενέργειας στη χώρα μας.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






