Εχω ξαναγράψει ότι το αυτοκίνητο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και αυτό γιατί, όσο χρησιμοποιούμε και μας εξυπηρετούν τα Μ.Μ.Μ., τόσο λιγότερο κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητό μας, το οποίο κάλλιστα μπορούμε να το οδηγούμε για τις υπόλοιπες δραστηριότητες, πλην των καθημερινών μετακινήσεων για τη δουλειά. Ο προαστιακός μέρα με την ημέρα αποδεικνύεται όχι μόνο λειτουργικός αλλά και απόλυτα εξυπηρετικός. Συνδέεται με το μετρό 9κατ’ επέκταση με τον ηλεκτρικό) και φθάνει σε περιοχές πέριξ της Αθήνας, οι οποίες τείνουν να γίνουν σιγά σιγά προάστιά της. Προχθές, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης, εγκαινίασε τον σταθμό «Πεντέλη», οποίος βρίσκεται στη συμβολή της Αττικής Οδού με τη Λεωφόρο Πεντέλης και έχει εισόδους εκατέρωθεν της λεωφόρου. Εκτιμάται ότι σε πρώτο στάδιο θα εξυπηρετεί περίπου δύο χιλιάδες επιβάτες ημερησίως. Ο Προαστιακός σιδηρόδρομος, έχει πραγματικά αγκαλιαστεί από το επιβατικό κοινό και αυτό φαίνεται από τη μεγάλη πληρότητα που έχουν πλέον οι συρμοί. Καθημερινά εξυπηρετεί περισσότερους από 15 χιλιάδες επιβάτες με 120 δρομολόγια και διευρυμένο πλέον ωράριο. Με το νέο σταθμό, ο οποίος βρίσκεται σ ένα κομβικό σημείο για τα Βόρεια Προάστια, εξυπηρετούνται ακόμη καλύτερα οι επιβάτες των περιοχών Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Μελισσίων, Πεντέλης και Αμαρουσίου, αποκτώντας μια καινούργια πρόσβαση στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. Βελτιώνεται έτσι η καθημερινότητα των πολιτών που έχουν πλέον πιο αξιόπιστες, γρήγορες και οικονομικές μετακινήσεις εντός και εκτός του αστικού ιστού. Οι εξελίξεις όμως στον προαστιακό δεν σταματούν εκεί. Τον προσεχή μήνα θα φτάσει στον Πειραιά, τον Ιούνιο στο Κιάτο, το 2008 στη Χαλκίδα και το 2009 στο Ξυλόκαστρο. Να λοιπόν μια καλή ευκαιρία για αποκέντρωση, υπηρεσιών και κατοικιών. Η Αθήνα είναι κορεσμένη και δεν αντέχει άλλες πολυκατοικίες. Αντιθέτως, περιοχές σε απόσταση μιάς ώρας με τον προαστιακό (π.χ Ξυλόκαστρο όταν θα είναι έτοιμος ο σταθμός), μπορούν να οικοδομηθούν και να αναπτυχθούν γενικότερα οι τοπικές κοινωνίες. Να σταματήσει το καθεστώς της Ελλάδας των πέντε πόλεων. Ταυτόχρονα, θα ρυθμιστεί κατά ένα τρόπο και το κυκλοφοριακό. Χρειάζονται κι άλλα βήματα, πάντως, σε αυτόν τον τομέα. Εξάλλου, ένα επιπλέον κίνητρο για τη χρησιμοποίηση του προαστιακού, είναι ο εξορθολογισμός της τιμολογιακής πολιτικής για τα μέσα σταθερής τροχιάς για τους τρείς σταθμούς της Ανατολικής Αττικής: Παλλήνη, Κάντζα και Κορωπί. Από την 1η Μαρτίου μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων σε προαστιακό και μετρό και συγκεκριμένα: Το απλό εισιτήριο μιας διαδρομής από 3 ευρώ γίνεται 1,80 ευρώ, ενώ η τιμή του εισιτηρίου από το σταθμό Δουκίσης Πλακεντίας μεταξύ δύο ενδιάμεσων διαδοχικών σταθμών (Παλλήνη-Κάντζα-Κορωπί), θα είναι πλέον 1ευρώ. Ο υπουργός ανέφερε δε ότι συζητήσει με τους Δήμους των περιοχών αυτών σχετικά με την έκδοση ειδικής κάρτας για τους κατοίκους τους, ώστε να παραμείνει η τιμή του εισιτηρίου από τους 3 σταθμούς (Παλλήνη, Κάντζα , Κορωπί ) προς το Αεροδρόμιο στα 3 ευρώ, έναντι των 4 που θα κοστίζει το εισιτήριο για όλους τους άλλους. Επίσης, για το τμήμα του προαστιακού από το σταθμό «Μαγούλα» έως και το σταθμό «Κορωπί», καθορίζεται ως ανώτατη τιμή εισιτηρίου το 1,80 ευρώ. Τέλος, η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών του προαστιακού από Παλλήνη έως Αεροδρόμιο, αξίας 80 ευρώ, μειώνεται στα 50. Αντίστοιχα η ενιαία κάρτα όλων των μέσων μέχρι Κορωπί μειώνεται από 65, σε 50 ευρώ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






