Από αυτή τη στήλη αναφέρομαι συχνά πυκνά σε θέματα μετρό, προαστιακού σιδηρόδρομου και εν γένει σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Και το κάνω αυτό επειδή πιστεύω ότι μόνο με την σωστή ανάπτυξή τους, μπορεί να υπάρξει σημαντική βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεών μας, είτε είναι σε αστικό είτε σε υπεραστικό πεδίο. Όλα αυτά τα συζητάμε βέβαια στην μετά 2000 εποχή, τη στιγμή που στην Ευρώπη, Δυτική και Ανατολική τέτοια ζητήματα έχουν βρεί λύσεις τις πρώτες δεκαετίες μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Και φυσικά δεν αποτελεί δικαιολογία το γεγονός της κατεστραμμένης, σε πολλές περιοχές, χώρας. Εστω και με καθυστέρηση δεκαετιών, έργα βλέπουμε να υλοποιούνται και μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερα. Χθες συζητούσα για διάφορα θέματα της περιοχής μου, στην Αιγείρα Αχαϊας, με τον φίλο μου Δήμαρχο, Δημήτρη Μυλωνά. Είχε έρθει στην Αθήνα γιατί διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, με προαστιακό, στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα αλλά και η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου: Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Είπαμε πολλά και συμφωνούμε ότι αν γίνουν όπως εξαγγέλονται τα έργα, μετά από 6 χρόνια θα έχουμε σύγχρονο και ασφαλή οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και νέο σιδηρόδρομο. Όλα αυτά θα σημάνουν την μείωση της απόστασης (χρονικής και χιλιομετρικής) ανάμεσα στις πόλεις και κυρίως με την Αθήνα, που είναι η πρωτεύουσα. Ισως έτσι, γίνει πράξη επιτέλους, η λεγόμενη αποκέντρωση. Όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι αλληλένδετα. Μένεις κοντά σε σταθμό μετρό, πηγαίνεις πεζός μέχρι εκεί. Διαφορετικά παίρνεις για λίγο λεωφορείο ή το αυτοκίνητο μέχρι το πάρκινγκ, όπου υπάρχει. Σε βολεύει ο προαστιακός. Ακόμα καλύτερα, αρκεί να διευρυνθούν οι τοπικές συνδέσεις με το κέντρο της πόλης, με λεωφορεία. Τώρα που το μετρό επεκτείνεται, θα εξυπηρετεί περισσότερο. Στα δυτικά προάστια, αλλά και προς τα βόρεια, σύντομα θα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Οσον αφορά στην κατασκευή των τριών πολύ σημαντικών σταθμών στο Χολαργό, στο Χαλάνδρι (Νομισματοκοπείο) και στην Αγία Παρασκευή, ήδη υπογράφηκαν συμβάσεις. Με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, η δημιουργία των 3 νέων σταθμών προβλέπεται να εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 60.000 επιβάτες. Θα απαιτούνται μόλις 13 λεπτά για να μεταβεί κάποιος με ασφάλεια και άνεση από το Νομισματοκοπείο στο Μοναστηράκι, μια διαδρομή που σήμερα σε ώρες αιχμής καλύπτεται το λιγότερο σε 45 λεπτά με ΙΧ. Το καλοκαίρι του 2008 θα τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, στον οποίο με την ίδια εργολαβία θα κατασκευαστεί ταυτόχρονα σταθμός μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές, όπως και υπόγειος χώρος στάθμευσης 470 θέσεων ΙΧ. Λίγους μήνες αργότερα θα τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ενώ το καλοκαίρι του 2009 προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Το μετρό αποτελεί τη μόνη αξιόπιστη και περιβαλλοντικά πρόσφορη αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων στο λεκανοπέδιο. Και οφείλουμε να το χρησιμοποιούμε περισσότερο.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






