Παλαιότερες

Κ.Ο.Κ. για ευαισθητοποίηση και πρόληψη (SportDay / Δημήτρης Μπαλής)

O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, μπαίνει ουσιαστικά από σήμερα στη ζωή μας, αλλά θα τεθεί σε ισχύ από την Δευτέρα 4 Ιουνίου. Ωστόσο, χθες πήραμε στα χέρια μας το ενημερωτικό φυλλάδιο που εξέδωσε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, αναφορικά με το νέο κώδικα, στο περιθώριο της εκδήλωσης παρουσίασής του από τον υπουργό Μιχάλη Λιάπη, στο μετρό του Συντάγματος. Το έντυπο είναι καλαίσθητο, με πλαίσια που επισημαίνουν τα σημαντικότερα στοιχεία και κυρίως με δύο φιγούρες – σκίτσα, τον Ζήση και τη Ζωή, δύο νέους που προτείνουν στους οδηγούς να τους γνωρίσουν καλύτερα. Με αυτό τον παραστατικό τρόπο λοιπόν, αλλά και με τη συνδρομή αναγνωρίσιμων ατόμων – «πρεσβευτών οδικής ασφάλειας», όπως ο Ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας και το μοντέλο Βίκυ Καγιά, το Υπουργείο ευελπιστεί ότι θα ευαισθητοποιήσει περισσότερο το κοινό σε θέματα ασφάλειας, τηρώντας τον Κ.Ο.Κ. Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες διατάξεις, εισάγεται το καινοτόμο στοιχείο της αποποινικοποίησης πολλών παραβάσεων, μειώνοντας την γραφειοκρατία, αποσυμφορίζοντας τα δικαστήρια, αποφεύγοντας τα φαινόμενα παραγραφής και την ταλαιπωρία του πολίτη. Οποιος οδηγός δέχεται κλήση για παράβαση του Κ.Ο.Κ., θα έχει το δικαίωμα υποβολής αντιρρήσεων εντός τριών ημερών, και αν δεν γίνουν αποδεκτές, θα έχει τη δυνατότητα έκπτωσης 50% στο πρόστιμο, εφόσον το καταβάλλει εντός δέκα ημερών από τη βεβαίωσή του. Επίσης, για τον εξορθολογισμό των ποινών, θεσπίζεται ένα σύγχρονο πλαίσιο αντιμετώπισης της παραβατικότητας με ιδιαίτερα αποτρεπτικό χαρακτήρα, ειδικά για τις παραβάσεις εκείνες που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και οι οποίες αντιμετωπίζονται με αυστηρότητα. Για παράδειγμα, το πιο μικρό πρόστιμο είναι της τάξης των 40 ευρώ και αφορά υπέρβαση ορίου ταχύτητας έως και 20 χλμ/ώρα. Το ανώτατο πρόστιμο για χρήση αλκοόλ φθάνει τα 1.200 ευρώ. Η παραβίαση stop, το αντικανονικό προσπέρασμα, οι ελιγμοί, οι αυτοσχέδιοι αγώνες, η παραβίαση του κόκκινου στο φανάρι και των σιδηροδρομικών διαβάσεων, κοστίζει 700 ευρώ. Ωστόσο, ο νέος Κώδικας περιλαμβάνει και μείωση προστίμων για παραβάσεις που δε θίγουν την οδική ασφάλεια και δεν προκαλούν σοβαρές επιπτώσεις. Εξάλλου, καθιερώνεται η ατομική ευθύνη των επιβατών για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας, προβλέπεται πρόστιμο για χρήση κινητού τηλεφώνου (εκτός αν χρησιμοποιούν Bluetooth ή σύστημα ανοικτής συνομιλίας), αυξάνεται λίγο το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους (π.χ. από 120 σε 130 χλμ/ώρα), θεσμοθετείται Λωρίδα Εκτατης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) στα δεξιά του δρόμου (αποκλειστική χρήση για περιπολικά, ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα), υπάρχουν κυρώσεις για όσους δε σημαίνουν σωστά τα έργα στους δρόμους, ενώ αναβαθμίζεται το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (point system), με αυστηρότερες ποινές ιδιαίτερα σε υποτροπή παραβάσεων. Ο υπουργός, Μιχάλης Λιάπης, ανέφερε ότι θα γίνουν κι άλλες εκδηλώσεις κατά την «Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας» 23- 29 Απριλίου, ενώ επισήμανε ότι στόχος είναι να σωθούν ανθρώπινες ζωές, αφού κάθε χρόνο σκοτώνονται στους δρόμους μας περισσότεροι από 1.600 άνθρωποι και τουλάχιστον 20.000 τραυματίζονται.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x