Παλαιότερες

Η «χρονιά της Ινδίας» για την BMW (SportDay / Δημήτρης Μπαλής)

Οι συσχετισμοί στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχουν αλλάξει. Ως προς τον όγκο πωλήσεων, τις μάρκες, τις κατηγορίες των μοντέλων. Μπορεί τα τελευταία χρόνια οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες κατασκευαστές να συγκινούνται με την ιδέα ότι μπορούν να κατακτήσουν την Ευρώπη, ή να ελπίζουν ότι στην Αμερική θα πολλαπλασιάσουν τη δυναμική τους, εντούτοις για τους Ευρωπαίους αποτελεί πρόκληση η ασιατική αγορά. Στην Κίνα, την πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη, πωλούνται κάθε χρόνο εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά αντιπροσωπεύουν μικρό μερίδιο έναντι του πληθυσμού. Εκεί υπάρχουν εγχώριες εταιρείες (Chery κ.λ.π.), αλλά για πολυτελή οχήματα αρκετοί προτιμούν ευρωπαϊκά. Στην γειτονική Ινδία, σκέφτονται παρόμοια. Μπορεί να έχουν την Tata, αλλά αρέσκονται στη φινέτσα και την ποιότητα των Ευρωπαίων. Συνεπώς, εδώ και καιρό έχει διαφανεί πρόσφορο έδαφος για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, από τις οποίες άλλες ήδη έχουν κάνει εισβολή δημιουργώντας μονάδες παραγωγής, κι άλλες κάνουν τώρα το…μπάσιμο για να βάλουν καλάθι, αν χρησιμοποιήσουμε μπασκετική ορολογία. Πριν λίγες ημέρες, ο Δρ. Νόρμπερτ Ραϊτχόφερ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου BMW, από το Τσενάι της Ινδίας αναφέρθηκε στα νέα επιχειρηματικά βήματα του ομίλου, λέγοντας: «Το BMW Group έχει εξαιρετική φήμη ως μία σημαντική γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων. Χάρη στις μάρκες Mini και Rolls-Royce, και στην ισχυρή παρουσία μας σε πολλές παγκόσμιες αγορές, έχουμε γίνει μία διεθνής εταιρία, που ασχολείται με τον premium (ανώτερο) τομέα της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Όπως για κάθε νέο μοντέλο μας θέλουμε να εναρμονίζεται με την ποιότητα και την αξία της μάρκας, έτσι και με τις νέες αγορές θέλουμε να έχουμε παρουσία εκεί που βλέπουμε μακροπρόθεσμες δυνατότητες επιτυχίας. Γι’ αυτό, πρώτα ιδρύσαμε πολυάριθμες θυγατρικές εταιρίες στην Ευρώπη και αργότερα επεκταθήκαμε σε ΗΠΑ και Ασία. Η στρατηγική μας για την Ασία έχει αυξηθεί και αναμένουμε δυναμική οικονομική ανάπτυξη μακροπρόθεσμα. Ετσι, αναπτύξαμε τις δραστηριότητές μας με έξι θυγατρικές εταιρίες στην Ασία και τέσσερις τοποθεσίες παραγωγής. Τώρα προστέθηκε το εργοστάσιο παραγωγής στο Τσενάι, το οποίο μαζί με την θυγατρική εταιρία στην πρωτεύουσα Δελχί έχει κοστίσει μέχρι τώρα 20 εκατ. δολάρια. Μεσοπρόθεσμα, θα απασχολούνται 200 εργαζόμενοι, ενώ θα δημιουργηθούν ακόμη 600 θέσεις εργασίας μέσα από το δίκτυο των εμπόρων και επισκευαστών μας». Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2006, οι τρεις μάρκες του ομίλου BMW, Mini, Rolls-Royce, πούλησαν περίπου 136.000 οχήματα στην Ασία, με στόχο τις 150.000 μονάδες του χρόνου. Στην Ινδία, τα 1,2 εκατ. πωλήσεις αυτοκινήτων σήμερα (γενικά), θεωρείται ότι το 1015 θα ανέλθουν στα 2,2 εκατ. και ο όμιλος BMW στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις του, δημιουργώντας έναν τέταρτο επιχειρηματικό στυλοβάτη (Γερμανία, Δ. Ευρώπη, Β. Αμερική). Για το λόγο αυτό χαρακτηρίζουν το 2007 «Χρονιά της Ινδίας».

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x