Σημαντικές αποφάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε ολόκληρο τον κόσμο, υιοθέτησε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου - FIA, με την έγκριση του «Σχεδίου Δράσης» της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε, τον ΟΟΣΑ, τους Υπουργούς Μεταφορών της Ασίας και της Αφρικής, αλλά και τις κυβερνητικές οργανώσεις που εργάζονται με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπό τη σκέπη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Η χώρα μας, στη σύνοδο της «Παγκόσμιας Εβδομάδας για την Οδική Ασφάλεια» (23-29/4/07), που διοργανώνει ο ΟΗΕ στο Λονδίνο στις 23 Απριλίου, εκπροσωπείται από το μέλος της FIA στην Ελλάδα, την ΕΛΠΑ, η οποία θα αναλάβει για το σκοπό αυτό σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Στη σύνοδο του ΟΗΕ θα παραστούν μεταξύ άλλων: ο πρίγκιπας Μιχαήλ του Κέντ - υπεύθυνος της επιτροπής του ΟΗΕ για την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, ο Λόρδος Ρόμπερτσον, πρόεδρος της επιτροπής, ο Ντάγκλας Αλεξάντερ, Γεν. Γραμματέας του Υπ. Μεταφορών της Αγγλίας, ο Μίκαελ Σουμάχερ, επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 και άλλοι επίσημοι. Στα θέματα που θα συζητηθούν περιλαμβάνονται: οδική ασφάλεια και στόχοι βελτίωσης, οδική ασφάλεια για παιδιά και νέους οδηγούς, δράσεις για την παγκόσμια οδική ασφάλεια. Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Βασίλης Δεσποτόπουλος, ανέφερε ότι το πρόβλημα των τροχαίων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους 3.000 άτομα, που σημαίνει σε ετήσια βάση 1,2 εκατ. θάνατοι και 50 εκατ. τραυματισμοί παγκοσμίως. Όμως ακόμη πιο ανησυχητική είναι η πρόβλεψη του ρυθμού αύξησης των τροχαίων, κατά 60% μέχρι το 2020! Το Ίδρυμα της FIA – FΙΑ Foundation, παράλληλα με τις όποιες σημαντικές και διαρκείς πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από σημαντικά προγράμματα – όπως το Euro NCAP (οι δοκιμές πρόσκρουσης νέων μοντέλων), ενέκρινε το «Σχέδιο Δράσης 10ετούς διάρκειας» με προϋπολογισμό δαπάνης 300 εκατ. δολαρίων. Το σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, επικοινωνιακές εκστρατείες για: τη χρήση της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα και του κράνους από τους δικυκλιστές, την τήρηση των προειδοποιητικών πινακίδων κυκλοφορίας και των ορίων ταχύτητας, την οδήγηση χωρίς xρήση αλκοόλ, την πρόβλεψη νέων προδιαγραφών εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, την ασφαλή προετοιμασία των παιδιών στην κυκλοφορία, κ.α. Παράλληλα η FIA υιοθέτησε την σύσταση της «Παγκόσμιας Τράπεζας» για κατανομή πόρων 10% σε έργα υποδομής, ενώ καθιερώνει από φέτος σε όλο τον κόσμο την «Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας» υπό τη σκέπη του ΟΗΕ, κατά τη διάρκεια της οποίας θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους ευαίσθητους χρήστες των δρόμων, στα νεαρά άτομα και τα παιδιά. Την εβδομάδα αυτή, οι εθνικές λέσχες αυτοκινήτου κάθε χώρας, θα διοργανώσουν ενημερωτικές εκστρατείες για την προώθηση της ιδέας της οδικής ασφάλειας. Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Eurostat (έκδοση 2007/στοιχεία 2004), η Ελλάδα βρίσκεται: στην 9η θέση του πίνακα με τα περισσότερα θύματα τροχαίων ατυχημάτων στις 25 και στις υπό ένταξη χώρες της Ε.Ε (409 νεκροί/εκατομμύριο επιβάτες αυτοκινήτων), με 1η την Τουρκία (820). Ακολουθούν: η Λετονία (752), η Ρουμανία (749), η Σλοβακία (571), η Πολωνία (507), η Ουγγαρία (458) και η Κροατία (454). Τα λιγότερα ατυχήματα έχουν η Σουηδία (117) και η Μάλτα (61). Επίσης, στις τρεις πρώτες θέσεις του πίνακα με τις 20 πλέον επικίνδυνες περιοχές της Ε.Ε. για τροχαία ατυχήματα, βρίσκονται η Στερεά Ελλάδα -1.576 νεκροί /εκατ. οχημάτων, η Πελοπόννησος - 1.159 και η Δυτ. Ελλάδα - 1.095. Ακόμη, επτά ελληνικές περιφέρειες βρίσκονται στις 10 επικίνδυνες όλης της Ευρώπης που καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






