Παλαιότερες

Δρόμοι αντοχής(Sportday / Δημήτρης Μπαλής)

Σεμινάρια στους τροχονόμους για τον Κ.Ο.Κ.

Οι κακές συνήθειες πρέπει να κοπούν, αναφέρει μια διαφήμιση για το κάπνισμα. Βέβαια, στις κακές συνήθειες μπορούμε να συμπεριλάβουμε πολλές πράξεις. Όπως για παράδειγμα τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, με τέτοιο τρόπο που να καθιστά επικίνδυνο τον έλεγχο του οχήματος. Με τον νέο Κ.Ο.Κ. που θα τεθεί σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 4 Ιουνίου, δεν απαγορεύεται να μιλάμε στο κινητό, αλλά πως το κάνουμε αυτό. Αν είναι με συστήματα ανοικτής ακρόασης (car kit) ή μέσω bluetooth στο αυτί, τότε έχει καλώς. Διαφορετικά, όσοι οδηγοί αυτοκινήτου συλληφθούν με το τηλέφωνο στο αυτί, τότε θα χρειαστεί να βγάλουν από την τσέπη 100 ευρώ. 50 παραπάνω για την ίδια πράξη θα καταβάλλουν οι αναβάτες μοτοσικλετών. Αναφέρθηκα μόνο σε αυτή τη πράξη, από τις δεκάδες παράνομες που υπάρχουν, επειδή μόλις χθες σε διάστημα ούτε 5 λεπτών, έγινα μάρτυρας δύο περιστατικών. Στο πρώτο ενώ είχα προτεραιότητα, ένας οδηγός ημιφορτηγού χωρίς να με αντιληφθεί, με έκλεισε επικίνδυνα. Λίγο αργότερα, ένα αναβάτης μοτοσικλέτας οδηγούσε αργά, κλείνοντας τον δρόμο, προσπαθώντας να βγάλει το κινητό από την τσέπη επειδή τον καλούσαν. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, τι πρέπει να κάνει ο τροχονόμος που θα διαπιστώσει την παράβαση; Το αυτονόητο θα μου πείτε. Να του επιδώσει την κλήση και να τον αφήσει στην τύχη του, με την ελπίδα να μην το ξανακάνει. Η αλήθεια είναι ότι το αυστηρό πρόστιμο ενδέχεται να συνετίσει κάποιους. Μερικοί άλλοι θα παραμείνουν σταθεροί στις συνήθειές τους και βέβαια αν οι έλεγχοι δεν συνεχιστούν, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές, τότε μπορεί σε λίγο καιρό το μέτρο να ατονίσει. Σημαντικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση του παραβάτη, παίζει -όσο κι αν φαίνεται παράδοξο- η συμπεριφορά του τροχονόμου. Η επίδοση μιας κλήσης μπορεί να γίνει σιωπηρά, αν για παράδειγμα το όργανο της τάξης έχει αγουροξυπνήσει ή είναι κουρασμένος. Μπορεί όμως να γίνει και με φιλική σύσταση. Του τύπου: «Θα σας παρακαλούσα να μην οδηγείτε με το τηλέφωνο στο αυτί. Αγοράστε ένα από τα συστήματα που υπάρχουν. Με λιγότερα χρήμα από την κλήση, δεν θα έχετε φόβο να ξανασυλληφθείτε παραβάτης, ούτε θα κινδυνεύετε με ατύχημα, ούτε θα δέχεστε περισσότερη ακτινοβολία». Φυσικά υπάρχουν κι άλλες συστάσεις, ανάλογα το ύφος και την ιδιοσυγκρασία του καθενός τροχονόμου. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, της εκπαίδευσης των τροχονόμων για την εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ., εντάσσονται τα σεμινάρια στα στελέχη της Τροχαίας και των Διευθύνσεων Μεταφορών των Νομαρχιών, τα οποία εξήγγειλαν χθες σε κοινή τους συνέντευξη οι Υπουργοί Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης και Δημόσιας Τάξεως, Βύρων Πολύδωρας. Τα σεμινάρια αυτά σηματοδοτούν με τον καλύτερο τρόπο και την έναρξη της «Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας’ (23-29/4/07), όπως έχει χαρακτηριστεί από τον ΟΗΕ, για πρώτη φορά φέτος. Όλα αυτά βέβαια ελπίζουμε να συνεισφέρουν στην προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και να μην αποτελέσουν βήμα εισπρακτικού χαρακτήρα. Καταλήγοντας, οι δύο Υπουργοί ανέφεραν ότι τα δύο Υπουργεία θα συνδέονται ηλεκτρονικά στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του ΣΕΣΟ (point system), για να υπάρχει αμεσότητα στην καταγραφή των ποινών και αποτελεσματικότητα.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x