Χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία και την αδιάκοπη «δίψα», ο όμιλος προσφέρει τα αυτοκίνητα του αύριο... σήμερα. Με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και χωρίς ίχνος ηχορρύπανσης, τα ηλεκτρικά μοντέλα συνιστούν το μέλλον για καθαρό περιβάλλον σε παγκόσμιο επίπεδο.

Citroen e-C4

Πρόσφατα αποκαλύφθηκε η νέα γενιά Citroen C4, η οποία αλλάζει ριζικά αισθητικά, ενώ παράλληλα προστέθηκε και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το νέο e-C4 αποτελεί την πέμπτη προσθήκη στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της γαλλικής φίρμας. Το e-C4 προσφέρει –σύμφωνα με τη Citroen– 350 χλμ. αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, χαρίζοντας μια επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα στο πρόγραμμα sport. Η τελική ταχύτητα έχει περιορισθεί στα 150 χλμ./ώρα, με στόχο να προστατεύει το φορτίο της μπαταρίας των 50 kWh και την απόδοσή της. Η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται τόσο κατά την πέδηση όσο και κατά το «άφημα» του δεξιού πεντάλ. Με αυτόν τον τρόπο, η εργοστασιακή αυτονομία είναι εφικτή. Υπάρχουν ακόμα δύο προγράμματα οδήγησης, εκτός του sport, τα Eco και Normal.

H Citroen εξασφαλίζει την καλύτερη ομαλή λειτουργία του πλήρως ηλεκτρικού C4, ενώ προσφέρει οκτώ χρόνια εγγύηση για την μπαταρία ή 160.000 χλμ.

DS 3 Crossback E-Tense


To DS 3 Crossback προσφέρεται μέχρι τώρα με κινητήρες βενζίνης και diesel στην Ελλάδα, ωστόσο η γαλλική φίρμα έχει στη φαρέτρα της ακόμα μία έκδοση, την ηλεκτρική. Το DS 3 Crossback E-Tense συνδυάζει την πολυτέλεια, το απαράμιλλο design και την υψηλή τεχνολογία με μια ηλεκτρική «καρδιά».

Το ηλεκτρικό premium compact crossover εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με μια μπαταρία 50 kWh, από όπου τροφοδοτείται. Τα στοιχεία της μπαταρίας βρίσκονται τοποθετημένα στο δάπεδο του αυτοκινήτου, παρέχοντας καλή οδηγική συμπεριφορά και σωστή κατανομή βάρους.

Το DS 3 Crossback E-Tense πραγματοποιεί ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενώ η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου πέντε ώρες με Wallbox ή 30 λεπτά (για το 80%) με ταχυφορτιστή 100 kW. Σύμφωνα με το αυστηρό πρότυπο μέτρησης WLTP, η αυτονομία του γαλλικού μοντέλου φθάνει τα 320 χλμ. Στην ελληνική αγορά αναμένεται να το δούμε το φθινόπωρο του 2020 και μέσα στον Οκτώβριο θα γίνουν γνωστές και οι τιμές του.

Opel Corsa-e


Με την ε?κτη γενια? Corsa, ο Γερμανο?ς κατασκευαστη?ς προσφε?ρει για πρω?τη φορα? μια ηλεκτρικη? ε?κδοση (με μπαταρι?α) με αυτονομι?α ε?ως 330 km. Η Opel επε?λεξε το δημοφιλε?στερο μοντε?λο της μα?ρκας για να φε?ρει την ηλεκτροκι?νηση στο ευρυ? κοινο?.

Η Opel κατασκευα?ζει αυτοκι?νητα τα τελευται?α 120 χρο?νια και ανε?καθεν οι τεχνολογι?ες της η?ταν προσιτε?ς στο το ευρυ? κοινο?. Το νε?ο Corsa-e υιοθετει? προηγμε?νη τεχνολογι?α ηλεκτροκι?νησης. Με αυτονομι?α ε?ως 330 km, συ?μφωνα με το WLTP1, το πενταθε?σιο Corsa-e ει?ναι κατα?λληλο για καθημερινη? χρη?ση, χωρι?ς περιορισμου?ς. Η μπαταρι?α 50 kWh μπορει? να φορτιστει? στο 80% της χωρητικο?τητα?ς της (ταχει?α φο?ρτιση) σε 30 λεπτα?. Το Corsa-e υποστηρι?ζει ο?λες τις επιλογε?ς φο?ρτισης –με?σω καλωδι?ου, επιτοι?χιου πι?νακα η? ταχυφορτιστη?– ενω? η μπαταρι?α καλυ?πτεται απο? οκταετη? εγγυ?ηση.

Το συ?στημα κι?νησης του Corsa-e συνδυα?ζει οδη?γηση μηδενικω?ν ρυ?πων με με?γιστη οδηγικη? απο?λαυση. Με ισχυ? 100 kW (136 hp) και με?γιστη α?μεσα διαθε?σιμη ροπη? 260 Nm, επιτυγχα?νει αξιοσημει?ωτη απο?κριση, ευελιξι?α και δυναμικε?ς επιδο?σεις. Το Corsa-e χρεια?ζεται μο?λις 2,8 δευτερο?λεπτα για να επιταχυ?νει απο? στα?ση στα 50 χλμ./ώρα και μο?νο 8,1 δευ?τερα για το σπριντ 0 - 100 χλμ./ώρα – τιμε?ς εφα?μιλλες των σπορ αυτοκινη?των.

Peugeot e-208


Ενας από τους «σταρ» της ηλεκτροκίνησης σίγουρα είναι και το νέο Peugeot e-208, το οποίο, εκτός από την εντυπωσιακή του εμφάνιση, εφοδιάζεται και με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων και η μπαταρία των 50 kWh χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις και αυτονομία έως 340 χλμ., αντίστοιχα. Μάλιστα, η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,1 δευτερόλεπτα. Το νέο ηλεκτρικό 208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης: Eco, για βέλτιστη αυτονομία, Normal, για ιδανικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή χρήση, και Sport, με προτεραιότητα στις επιδόσεις και στη σπορ αίσθηση, με μέγιστη απόδοση ισχύος και ροπής.

Οι διαθέσιμοι χώροι της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ στο νέο Peugeot e-208 είναι πανομοιότυποι με την έκδοση με θερμικό κινητήρα. Οι μπαταρίες, συνολικού όγκου 220 λίτρων, βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμά του.

Η μπαταρία του e-208 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ικανότητας φόρτισής της. Διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά από 29.900 ευρώ στη βασική του έκδοση και χωρίς την επιπλέον επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος.

Άρης Γαλανόπουλος

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του ΣΠΟΡ FM στο youtube