Πέντε αξέχαστες στιγμές από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Κόλιν ΜακΡέι, Πέτερ Σόλμπεργκ, Ντάνι Σόρντο-Χένινγκ Σόλμπεργκ, Μάρκο Μάρτιν και φυσικά το show στο ΟΑΚΑ υπό το βλέμμα 60.000 θεατών.

Το sport-fm.gr θυμίζει πέντε περιπτώσεις που μείναμε με ανοιχτό το στόμα παρακολουθώντας το WRC επί ελληνικού εδάφους.

Κόλιν ΜακΡέι… X3


Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο αείμνηστος Σκωτσέζος οδηγός, Κόλιν ΜακΡέι, ο οποίος έχασε τη ζωή του το 2007 σε μοιραία πτήση με ελικόπτερο (το οποίο πιλόταρε ο ίδιος) είχε πανηγυρίσει πέντε φορές επί ελληνικού εδάφους. Για πρώτη φορά το 1996, ενώ η επόμενη ήρθε το 1998. Αμφότερες με Subaru Impreza. Το 2002 έκοψε πρώτος το νήμα, αφήνοντας δεύτερο τον Μάρκους Γκρόνχολμ και τρίτο τον Κάρλος Σάινθ, φτάνοντας σε τρίτη διαδοχική νίκη (όλες με Ford Focus) στο event της Αθήνας, με αποτέλεσμα να επιβεβαιώσει την κυριαρχία του σε έναν από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς αγώνες στην ιστορία του WRC, όπως αυτό του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

«Πιάσε τα εργαλεία»


Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ένας από τους αγαπημένους προορισμούς του Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός οδηγός έζησε ωραίες στιγμές στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού αφενός ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο (2001), ενώ πανηγύρισε και τη νίκη το 2004. Ωστόσο, δεν είχε μόνο θετικές αναμνήσεις. Η πιο δύσκολη σημειώθηκε 2002 (τερμάτισε 5ος), όταν χρειάστηκε τη βοήθεια του συνοδηγού του, Φιλ Μάιλς, για να επισκευάσει το τιμόνι του. «Πιάσε τα εργαλεία», ακούγεται να λέει επανειλημμένα στο σχετικό video. Τέλος καλό, όλα καλά.


Αν (δεν) έχεις τύχη… διάβαινε


Τη συμμετοχή τους στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2009 δεν θα θέλουν να τη θυμούνται, αλλά δύσκολα θα την ξεχάσουν Ντάνι Σόρντο και Χένινγκ Σόλμπεργκ, αφού έμειναν με άδεια χέρια λόγω γκίνιας. Ο Ισπανός οδηγός είδε τον Μίκο Χιρβόνεν με τον οποίο αργότερα έγιναν… συμπαίκτες να τερματίζει πρώτος. Σε ένα κρίσιμο σημείο του αγώνα και ενώ ήταν δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό, έσπασε το τιμόνι του, επειδή χτύπησε το Citroen του σε πέτρα. Στα… χνάρια του κινήθηκε λίγο μετά ο Νορβηγός οδηγός, ο οποίος δεν μπορούσε με τίποτα να πιστέψει την ατυχία του.


Το ‘πε και το ‘κανε


Ο Μάρκο Μάρτιν ολοκλήρωσε την καριέρα του ως οδηγός το 2005 (είχε ξεκινήσει το 1997) με σούμα 18 παρουσίες στο βάθρο και πέντε νίκες σε αγώνες. Η μια από αυτές και η παρθενική της καριέρας του πανηγυρίστηκε στην Ελλάδα το 2003, οδηγώντας Ford, με το οποίο ο Εσθονός άφησε πίσω το Citroen του Κάρλος Σάινθ, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Πέτερ Σόλμπεργκ με Subaru. Ο (τότε) 28χρονος οδηγός είχε πάει αποφασισμένος και πεισμωμένος, αφού την προηγούμενη ακριβώς χρονιά έχασε τη νίκη, αφού (σχεδόν) έμεινε από λάστιχο, με αποτέλεσμα να τερματίσει έκτος. «Θα είχαμε κερδίσει εύκολα. Έχουμε αφήσει μια δουλειά στη μέση εδώ. Ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρουμε φέτος», είχε πει μετά την ατυχία της περασμένης χρονιάς και ουσιαστικά έκανε πράξη την υπόσχεσή του. Παρότι του έβαλε εμπόδια το… καπό του.


Το show στο ΟΑΚΑ μπροστά σε 60.000 θεατές


Στην ιστορία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και γενικότερα του πρωταθλήματος έχει μείνει η υπερειδική του 2005. Σχεδόν έναν χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το ανανεωμένο ΟΑΚΑ, στο οποίο δημιουργήθηκε μία κλειστή, ασφάλτινη πίστα μήκους 1,2 χιλιομέτρων με συμμετρική χάραξη, έβαλε τα καλά για να υποδεχθεί τους κορυφαίους οδηγούς εκείνης της εποχής. Στις εξέδρες ήταν τουλάχιστον 60.000 θεατές, οι οποίοι δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για το θέαμα το οποίο παρακολούθησαν. Για να είμαστε ακριβείς δεν ήταν απλώς ένα show, αφού η συγκεκριμένη δοκιμασία μετρούσε κανονικά στην κατάταξη του αγώνα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube